ח"כ לשעבר מלי פולישוק: "אני לא יכולה להתעלם מהעובדה שהסדרה היא על פוליטיקאי אהבל שלא יודע מה הוא עושה"

התלוננה נגד תסריטאי הסדרה "פולישוק", שמואל הספרי, על השימוש ב"שמה" ■ הספרי לגלי צה"ל: "אין לשם הסדרה קשר אליה. זה שם נהדר, שילוב של 'פוליטיקה' ו'שוק', עם צליל רך, נעים וקצת מזרח אירופאי"

"אני נורא מתאמצת לקחת את זה בקלות ולזכור שמדובר בקומדיה. אני צוחקת גם על עצמי, אחרת לא הייתי שורדת. מאד אהבתי את הסדרה, אבל יש כאן שימוש בשם מסוים, ואני לא יכולה להתעלם מהעובדה שהסדרה עוסקת בפוליטיקאי מטומטם, אהבל, שלא יודע מה הוא עושה שם" - כך אמרה הבוקר (ב') לגלי צה"ל עו"ד וחברת הכנסת לשעבר, מלי פולישוק-בלוך, ששלחה מכתבים נזעמים לזכיינית ערוץ 2 קשת נגד המחזאי והתסריטאי שמואל הספרי, שכתב את הסדרה "פולישוק", על השימוש הפוגע כביכול בשמה.

"אם היו עוד 3 פולישוקים בפוליטיקה אז ניחא. אבל זה לא שם נפוץ - בכל 60 שנות קיום המדינה היתה פולישוק אחת בפוליטיקה. אני זאת ששומעת את התגובות. הדבר הכי מגוחך הוא שאני שומעת את מר הספרי מדבר על זה שעשה מחקר יסודי לפני בחירת השם, ולא גילה שום פולישוק בפוליטיקה", אמרה חברת הכנסת לשעבר.

הספרי עצמו, שהצטרף לראיון, אמר: "צר לי מאד שהיא נפגעת. אני חייב להגיד שכשהחלטתי על השם 'פולישוק' לא היה לו שום קשר אליה. זה שם שאני נורא אוהב כבר הרבה זמן, כמו גם את הדמות שיצרתי, ואני לא חושב שיש קשר ביניהם".

"זה שם נהדר", הוסיף הספרי. "זה לא רק שילוב של 'פוליטיקה' ו'שוק', אלא זה גם שם רך, קצת מזרח אירופאי ומאד נעים, כי גם הדמות מאד נעימה. בהמשך הסדרה האיש הופך להיות פוליטיקאי שכולם גאים בו, ואם הגברת פולישוק תחכה עד סוף הסדרה - היא גם תהיה מאד גאה בו. לגבי כל ההשוואות למפלגת 'שינוי' (שאליה השתייכה ח"כ פולישוק) - נכון שלקחתי מפלגת מרכז, אבל מעולם לא אמרתי שמדובר ב'שינוי'".

פרק הבכורה בסדרה "פולישוק", בכיכובו של ששון גבאי, שודר אמש (א') בערוץ 2.

ששון גבאי, פולישוק / צלם יחסי ציבור