צוותי חיפוש ממשיכים לחפש אחר שרידי מטוס אייר פראנס באוקיינוס האטלנטי - הסיכוי למצוא ניצולים הוגדר "אפסי"

(עדכונים שוטפים) אייר פראנס אישרה באופן רשמי: מטוס החברה ובו 228 נוסעים נעלם מעל האוקיינוס האטלנטי לאחר שנכנס לסערה ■ מסלולו של המטוס היה ריו דה ז'נרו-פריז ■ הקשר של המטוס עם מגדל הפיקוח נותק

לצפייה בשידור החי של החיפוש אחר המטוס - חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

חברת אייר פרנס אישרה אמש (ב') באופן רשמי כי מטוס אייר פראנס מסוג איירבוס 330-200, שהמריא משדה התעופה של ריו דה ז'נרו, עם 228 נוסעים, ביניהם 12 אנשי צוות, נעלם מעל האוקיינוס האטלנטי. המטוס נעלם מהרדאר של שדה התעופה של ריו דה ז'נרו, ברזיל, ולא נחת ביעדו - שדה התעופה שארל דה גול בפריז.

צוותי חיפוש ימיים ואוויריים ממשיכים לסרוק את המים העמוקים והרחבים של האוקיינוס האטלנטי בתקווה למצוא סימן כלשהו לשרידי המטוס. על פי ההערכות החיפושים יימשכו ימים עד חודשים. אם אכן לא יימצאו ניצולים - יהיה זה האסון האווירי הקשה ביותר בצרפת מאז התרסקותו של מטוס מסוג קונקורד בשנת 2000.

טיסה AF447 אמורה היתה להגיע ליעדה בשדה התעופה שארל דה גול -פריז, ב-11:15 (שעון צרפת). המטוס נעלם מהרדאר כשעתיים לפני מועד הנחיתה המתוכנן.

כוחות חיל האוויר הברזילאי הזניקו משלחת חיפוש והצלה, אך באייר פראנס "איבדו תקווה" ממציאת הנוסעים חיים ושלמים. ממשלת צרפת ביטלה את האפשרות כי מדובר בחטיפה.

מאייר פראנס נמסר כי קברניט המטוס שלח הודעה ב-3:14, שעון ישראל, לפיה המטוס נקלע למערבולת אוויר חזקה, כ-15 דקות לפני שהוא נכנס למערבולת. הקשר עם המטוס התנתק כ-3.5 שעות לאחר ההמראה. לאחר מכן נמסר כי המטוס דיווח על תקלות חשמל וכעת מעריכים כי מכת ברק פגעה במטוס.

דובר מטעם חיל האוויר הברזילאי מסר כי המטוס נעלם כ-300 קילומטרים צפון-מזרחית לעיר החוף הברזילאית נטל, וסמוך לאי פרננדו דה נורוניה שבאוקיאנוס האטלנטי. מאייר פראנס נמסר כי לא היו נוסעים ישראלים על הטיסה.

מטוס אייר פראנס / צלם: רויטרס