מדד מנהלי הרכש במגזר הצרכני בארה"ב עלה יותר מהצפי במאי לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר: 42.8 נק'

נתון הוצאות הבנייה עלה במפתיע ב-0.8% לעומת צפי כי ירד ב-1.2% ■ שיעור החיסכון בארה"ב קפץ ל-5.7% באפריל; הרמה הגבוהה ביותר ב-14 השנה האחרונות ■ ההכנסה הפרטית עלתה במפתיע ב-0.5% לעומת צפי לירידה של 0.2%

היום (ב') לפני פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט פורסמו מספר נתונים המסכמים את הצריכה הפרטית וההוצאה הפרטית באפריל שהיו טובים יותר מהצפי. ולאחר פתיחת המסחר פורסמו נתונים נוספים שהעידו על שיפור בכלכלה האמריקנית, כאשר מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני עלה יותר מהצפי לרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר ומדד הוצאות הבנייה רשם עלייה לעומת צפי כי ירד.

הוצאות הצרכנים ירדו ב-0.1% זה החודש השני ברציפות. הנתון היה מתון יותר מהתחזיות המוקדמות שהיו לירידה של 0.2%. במארס עודכן הנתון כלפי מטה לירידה של 0.3%.

החששות מהעלייה באבטלה והגידול בנכסים הפנויים לאחר מיסים כתוצאה מתוכנית החילוץ הכלכלית הביאו את הצרכן האמריקני לחסוך בהוצאותיו, כאשר שיעור החיסכון קפץ ל-5.7% באפריל, רמתו הגבוהה ביותר ב-14 השנה האחרונות. בחודש הקודם עלה החיסכון ב-4.5%.

לעומת זאת ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.5% לעומת צפי לירידה של 0.2%, מדובר בעלייה החדה ביותר מזה כמעט שנה בהכנסה הפרטית בארה"ב.

הנתונים שפורסמו היום הראו כי האינפלציה התמתנה. המחירים הנגזרים מהוצאות הצרכנים עלו ב-0.4% לעומת אפריל אשתקד, לעומת עלייה של 0.6% בשנה שהסתיימה בחודש מארס. ה-PCE שהוא המדד הנגזר מהפער בין ההכנסות להוצאות והינו הנתון המועדף על ידי הפדרל ריזרב בבואו לבחון את רמות האינפלציה במשק, אשר מנטרל את השפעות מחירי המזון והאנרגיה עלה ב-0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2% ולאחר עלייה של 0.2% בחודש הקודם. ורשם עלייה של 1.9% ביחס לשנה שעברה.

בשעה 17:00 שעון ישראל פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר הייצרני בארה"ב, ה-ISM במאי היה הגבוה ביותר שנרשם מאז חודש ספטמבר ועלה ל-42.8 נק' לעומת צפי כי יעלה ל-42.3 נק', זאת לעומת רמה של 40.1% שנרשמה באפריל. המדד מעיד על כך שנמשכת ההתכווצות בפעילות היצרנית בארה"ב מאחר והוא עדיין מצוי מתחת לרמה של 50 נק' זה 16 חודשים ברציפות, אך לא במידה רבה כפי שנרשמה בשפל שנרשם בדצמבר אז ירד המדד ל-32.9 נק'. נתון משני מרכזי המרכיב את המדד הינו נתון ההזמנות החדשות מהמגזר הייצרני וזה עלה ל-51.1% במאי. השיפור במדד מנהלי הרכש בארה"ב מצטרף לשיפור במדד זה גם בסין, גוש האירו ובריטניה.

בנוסף פורסם היום נתון חשוב מתחון הנדל"ן בארה"ב, הוצאות הבנייה עלו במפתיע ב-0.8% לעומת צפי לירידה של 1.2% באפריל. הנתון רשם את העלייה החדה ביותר שנרשמה מאז חודש אוגוסט, כאשר זהו החודש השני ברציפות בו מגבירים הקבלנים את רכישותיהם לצורך פעילותם בבניית פרוייקטים ברחבי המדינה, כאשר את העלייה הוביל המגזר הפרטי שהוצאותיו עלו ב-1.8%, לעומתו הוצאות הממשל על בנייה דווקא רשמו ירידה של 0.6% באפריל.