ענף הנדסת הרכב בלשכת המהנדסים קורא לשר התחבורה לעצור ייבוא מקביל עד שתובטח תחזוקה הולמת

במכתב לשר התחבורה כותב יו"ר הענף: "יש להביא להסדרת סוגיית הייבוא המקביל של רכב רק לאחר שתובטח מניעת ייבוא רכב בעל מפרט טכני שאינו מתאים לתנאי מדינת ישראל - אחרת הממשלה יוצרת במו ידיה מוקד נוסף לסכנה בכבישים"

ענף הנדסת הרכב בלשכת המהנדסים הביע היום את עמדתו בנושא הייבוא המקביל של רכב לישראל. העמדה תואמת את עמדת יבואני הרכב הקיימים והיא קוראת לשר התחבורה שלא לאפשר הסדרת ייבוא מקביל של רכב במסגרת חוק ההסדרים, "בטרם יוקמו המנגנונים הדרושים להבטחת מפרטים טכניים של כלי הרכב המיובאים המתאימים לתנאי מדינת ישראל וכל הנדרש כדי להבטיח אחזקה תקינה ובטיחותית של אותם כלי רכב לאחר שיחלו לנוע בכבישי הארץ".

יו"ר ענף הנדסת הרכב בלשכת המהנדסים, שמואל בן ארי, כותב במכתב ששיגר לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, כי "הגברת התחרות בשוק ייבוא הרכב, על ידי פתיחתו לייבוא מקביל, כפי שמופיעה בחוק ההסדרים 2009, הינה צעד חשוב לעידוד ותמרוץ שוק הרכבים בישראל, צעד שיביא להגברת התחרות והורדת המחירים". עם זאת, מתריע בן ארי כי "יש להביא להסדרת סוגיית הייבוא המקביל של רכב במסגרת חוק ההסדרים רק לאחר שתובטח מניעת ייבוא רכב בעל מפרט טכני שאינו מתאים לתנאי מדינת ישראל וכשלים באחזקה השוטפת ע"פ דרישות היצרן אחרת, הממשלה יוצרת במו ידיה מוקד נוסף לסכנה בכבישים ולהוצאות תחזוקה מיוחדות".
.
ביום חמישי הקרוב, (4/6/09) יקיים ענף הרכב בלשכת המהנדסים את הכינוס השנתי השישי לחלפים ומערכות רכב. במסגרת הכינוס יוצגו מגמות חדשות ביבוא חלפים לרכב, הזדמנויות עכשוויות של תעשיית חלפי הרכב הישראלית נוכח המשבר הגלובלי בתעשיית הרכב, תעשיית ושוק הרכב בסין, פיתוחי כלי רכב היברידיים, היערכות המוסכים לטיפול ברכב היברידי וחשמלי ועוד.