מיומנו של איש היי-טק: הרב, יוסף הגבאי וצבי מרדכי

"אתמול", פותח הגבאי בדמעות, "צבי מרדכי בישר שאת הפרויקט הבא הוא יפתח בפלטפורמה המשוקצת Linux"

מעט לפני רדת החשיכה, נשמעה נקישה חרישית על דלת חדרו של הרב. "יבוא", קרא הרב, מסמן בהנחת אצבע את הפסוק שבו התעמק, ומפנה מבטו לעבר הדלת.

מבעד לאפלולית המבואה נתגלתה דמותו של יוסף הגבאי. "כבוד הרב", הוא מוריד כובעו בפניו, "צרה גדולה נפלה על ראשי. המדובר בצבי מרדכי. קשות הן הבשורות שבפי", אמר יוסף בעצב רב. "סטה הוא מדרך הישר, נהג כאפיקורס להכעיס".

"עבר על מצווה ממצוותינו?" שואל הרב, ויוסף מניד בראשו לשלילה. "נהג כמנהג גוי?" ממשיך הרב, ויוסף שוב עונה בשלילה. "גרוע מכך, רבנו. הוא בסך הכול ילד צעיר שאינו יודע להבדיל בין רע לטוב". "חילל שבת?" ממשיך הרב ותוהה. שקט השתרר בחדרו הקטן של הרב. דממה. הניח הרב את ידו על כתפו של יוסף הגבאי, "יספר לי על הבעיה של צבי מרדכי, ויוקל לו", הוא אומר בחמלה.

"אתמול", פותח הגבאי בעיניים דומעות, "חזר צבי מרדכי ממשרדו ובישר לי שגמלה החלטה בליבו לפתח את הפרויקט הבא בפלטפורמה המשוקצת, בטכנולוגיה של גויים.

"שלא כמנהגינו, כבוד הרב, מתכוון הוא צבי מרדכי לפתח את הפרויקט ב-Linux", אמר ופרץ בשטף של דמעות. "התכחש הילד לכל אשר למד, לא יקדש עוד את ה-Sql-server, ולא יכבד כבוד מיוחד את ה-Dot-net. רק ישעה לעצת רשעים אשר לא ידעו את Windows. איה נוליך את הבושה? ומה יאמרו נכבדי הקהילה למשמע הבשורה המרה?"

והרב שותק ורק מביט ביוסף הגבאי במבט של רחמים. "Linux וזהו?", מבקש הבהרות הגדול בתורה. "Linux, ו-Blades" ממשיך הגבאי בתוך שטף של דמעות, "ועל קלמר הבד שלו ביקש מרחל מרים שתרקום לו פינגווין אמריקני בצבעי שחור-לבן".

"פינגווין שחור-לבן?" נחרד הרב, והגבאי מאשר ומתייפח לתוך ממחטת אף מרופטת. "יפסוק כבוד הרב מה ייעשה בצבי מרדכי, ואנחנו כנועים למצוותך", הוא אומר חרישית ומשפיל מבטו.

והרב - חיוך גדול על פניו, מחפש את מבטו של יוסף הגבאי. "בשורות בפי", הוא פותח חגיגיות. "תהי דרכנו דרך ההבנה, הקבלה והאהבה לילד", הוא ממשיך.

הוא מרים את אצבעו מפסוקי הקודש, סוגר את הספר שבו קרא ומוסר אותו ליוסף. "קח את הספר יוסף, ולמד אותו כשם שיודע אתה לשנן הלכות הפעלה של מיקרוסופט". ויוסף הגבאי, מופתע מהתשורה שקיבל, נוטל את הספר וקורא את כותרתו בקול: "Linux for Dummies - Beginners Guide". תדהמה אחזה ביוסף, אך גם תחושה של הקלה, שכן רבו האהוב בדרכו החכמה מצא מזור לכאבו ותשובות לשאלותיו.

"אז אראה את עניין הילד כסגור", מכריז הרב, והגבאי רק מניד בראשו מאושר וקורן. נישק את ידו של הרב ויצא מהחדר. והרב - ספר חדש על שולחנו, חזר לעמוד שבו היה שקוע לפנים מביקורו של הגבאי - "Managing Your Shared Memory With Linux".

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק