העכבר והג'ויסטיק נכנסים למגירה

המוטיב הבולט בתעשיית המשחקים הוא המעבר לממשקים פיזיים, כמו בחיים

תערוכת E3, תערוכת המשחקים הגדולה והחשובה ביותר בעולם, מתרחשת ברגעים אלו בלוס-אנג'לס, ותופסת את תשומת לבם של גיימרים מכל העולם.

כבר עתה ברור, שאחד המוטיבים הבולטים השנה הוא המשכו של תהליך שהחל לפני ארבע שנים עם יציאתו לשוק של משחק המוזיקה Guitar Hero, והתחזק משמעותית שנה לאחר מכן עם הצגת ה-Wii של נינטנדו בתערוכת E3 ב-2006 - תזוזה של תעשיית המשחקים מממשקים המבוססים על ג'ויסטיקים, עכברים, מקלדות, כפתורים ולחצנים, לעבר ממשקים פיזיים יותר, שמבוססים על זיהוי תנועה במרחב ושימוש באביזרי משחק שנראים ומרגישים כמו הדבר האמיתי.

נינטנדו, למשל, מציגה השנה את Wii Motion Plus, גרסה משודרגת של שלט המשחק, שבניגוד לגרסה הרגילה מספק שליטה מדויקת ורגישה במיוחד. השלט החדש מאפשר, למשל, פיתוח משחקים בהם השחקן משתמש בו כחרב ומניע אותו כמו בקרב. המשחק מזהה את התנועות של השחקן בדיוק מוחלט ומציג את הקרב על המסך.

החברה מציגה גם גרסה משודרגת של המשטח הדיגיטלי שלה, Wii Fit, שמשמש כבסיס לאימונים גופניים, אימוני יציבה ותוכניות דיאטה, והיה הלהיט הגדול שלה בשנה שעברה.

המערכת הכי מתקדמת ומסקרנת שנחשפה עד כה היא "פרויקט נטאל", מערכת שנראית כמו מדע בדיוני ומשלבת זיהוי תנועה, זיהוי פנים, זיהוי קול וזיהוי עצמים לכדי ממשק משוכלל שמאפשר לשלוט במשחקים רק בעזרת תנועות ודיבורים, בלי ללחוץ על שום כפתור או להחזיק שום דבר ביד. מערכת נטאל הייתה ההפתעה הגדולה שחשפה מיקרוסופט השנה, והיא מבוססת, בין השאר, על הטכנולוגיה של חברת 3DV הישראלית.

אם כל מה שהציגה מיקרוסופט על הבמה אמיתי, הרי שהמערכת תוכל לעשות את כל מה שה-Wii עושה ויותר, מבלי צורך בשלט. היא תאפשר "לדבר" עם המשחק בגובה העיניים, והוא יבין את מה שהשחקנים אומרים ויגיב בצורה משכנעת. אפשר יהיה אפילו לצייר על נייר, להציג את הציור בפני המצלמה המשוכללת של נטאל, ומה שצויר יופיע בתוך המשחק.

מערכת זו מקרבת אותנו בצעדי ענק לעולם שבו האינטראקציה שלנו עם משחקים ומחשבים תתבצע במידה רבה בלי צורך באביזר שליטה כלשהו, אלא באמצעות תנועות ידיים ודיבור חופשי - בדיוק כמו שאנו מתנהגים בעולם האמיתי, מחוץ למחשב. *