שטייניץ: "ברור לכולנו, וגם לנגיד, שפיקוח על השכר הוא חיוני - כולל בבנק ישראל"

"גלובס" חשף אתמול כי בעקבות דרישת פישר, ייצא השכר בבנק ישראל משליטת האוצר ויישאר ללא פיקוח ■ הממונה על השכר אילן לוין: "השכר בבנק ישראל גבוה בכ-20% מבמגזר הציבורי, אבל אין בכך פסול"

שר האוצר יובל שטייניץ, יצא היום (ד') להגנת הממונה על השכר, אילן לוין, ורמז כי חזר בו מכוונתו להסכים להסרת האוצר מהפיקוח על השכר בבנק ישראל.

שטייניץ אישר את הפרסום אתמול ב"גלובס" ואמר בכנס השנתי של אגף הממונה על השכר: "האנשים באגף השכר באוצר עושים עבודת קודש. אי אפשר לחשוב על מנהל תקין בלי פיקוח הדוק על השכר במגזר הציבורי, והוא ימשיך להשתפר ולהתחזק. הפיקוח גם קיים כאשר יש חילוקי דעות. תמיד אפשר להידבר ולפתור מחלוקות קשות ברוח טובה. אך דבר אחד חייב להיות ברור: הפיקוח על השכר הוא חיוני ואי אפשר בלעדיו. כל גוף ממשלתי מחוייב בשקיפות, בכל הנושאים, ובוודאי בנושא שכר".

"אני אומר את הדברים עקב הפרסום אתמול (בגלובס-א.פ)", אמר שטייניץ, והתייחס לחשיפת ההסכם המתגבש בין הנגיד פישר, רה"מ נתניהו, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי ושטייניץ עצמו, בדבר הוצאת הפיקוח על השכר בבנק ישראל ממשרד האוצר.

"יש הידברות אינטנסיבית בנושא עם בנק ישראל, לרבות עם הנגיד פישר. יש שיתוף פעולה ואני אפגש איתו בהמשך היום. ברור לכולנו, כולל הנגיד, שפיקוח על השכר הוא חיוני, וזה כולל את בנק ישראל. פיקוח על השכר בבנק ישראל איננו בגדר פגיעה או איום על עצמאות הגוף. אנו רוצים לקדם את חוק בנק ישראל, ואני משוכנע שנמצא את הדרך המתאימה כדי לכבד את עצמאות הבנקים, ומצד שני לשמור על פיקוח על השכר בכל המשק".

"לעומת הפרסומים, ראש הממשלה ואני טרם החלטנו והכרענו בסוגיה. זה נכון שאייל גבאי מעורב בזה, אך גם אילן לוין מעורב בתהליך, וגם אנשי בנק ישראל מעורבים ובסוף ייצא עשן לבן", אמר שטייניץ. "בינתיים וללא קשר, יש שיתוף פעולה יוצא דופן עם הנגיד. כמו כן, חשוב לי להבהיר כי היחסים עם ראש הממשלה ומשרדו הם טובים. הוא הרבה יותר טוב ממה שנדמה, והלוואי שבין כל שר האוצר וראש ממשלה יהיה שיתוף פעולה כמו שיש בינינו. הכול ברוח טובה וכך גם בימים אלו. כל ניסיון לצייר תמונה אחרת כאילו יש פער או ריב, פשוט חוטא לאמת. ראש ממשלה הוא הקברניט ואין שום שיבוש בינינו. האוצר מוביל, הוא הגורם הדומיננטי, וכך יהיה גם בעתיד".