אביגדור קפלן: "איכויות האנשים בסקטור הציבורי עולות על אלה בסקטור הפרטי"

על הרגולציה: "בארה"ב הרגולטור חושב במונחים של איך לעזור לך, אבל בארץ הוא רואה בך גנב"

אביגדור קפלן, יו"ר כלל ביטוח , מבקר את "האופנה" שבה נוהגים לזלזל במגזר הציבורי ובעובדי המגזר. "עבדתי גם במגזר הציבורי וגם בפרטי, אבל אני יכול להגיד שהאיכויות של האנשים במגזר הציבורי עולות על אלה בסקטור הפרטי", הוא אומר. קפלן אמר את הדברים במהלך כנס מערכת הבריאות שנערך בים המלח.

יחד עם זאת, קפלן מציע למגזר הציבורי לאמץ כמה מנורמות הניהול הנהוגות בסקטור הפרטי: "תמיד שואלים אותי מה היה יותר קשה, לנהל את קופת חולים כללית או את כלל ביטוח. על זה אני משיב שבקופת החולים תמיד אפשר היה להפנות את האצבע כלפי מישהו אחר, ולא היה למי לתת דין וחשבון. במערכת הציבורית אין את אותה השקיפות שיש בחברה ציבורית, ואין את המדידה היומית שבה מודדים אותי במסך הבורסה. אלו דברים שאפשר לאמץ גם במערכת הציבורית".

קפלן הוסיף, כי הוא אינו מתקנא בתרבות האמריקנית ובטח שלא במערכת הבריאות שלה, אך ציין כי יש כמה דברים שאנחנו יכולים ללמוד מהאמריקנים. "האמריקני חושב איך לפשט דברים, כך שאפילו הטמבל המצוי יבין אותם, בעוד שהישראלי אוהב לקחת דברים פשוטים ולסבך אותם. הרגולטור האמריקני דווקא יותר מסובך מהרגולטור הישראלי, אבל הוא חושב במונחים של 'איך לעזור לך'. כשאתה בא לרגולטור בארץ הוא רואה בך גנב, שרוצה להתחבר לפטמה הציבורית ולינוק עד שתקבל מה שרצית".