הנפט קבע שיא שנתי לאחר שגולדמן זאקס העלה את מחיר היעד ל-85 דולר לחבית עד סוף השנה

מחיר הנפט הגולמי זינק ב-4.1% ל-68.81 דולר לחבית ■ מחירו כעת גבוה בכ-100% מהמחיר בו נסחר רק בפברואר ■ מלאי הגז הטבעי עלה ב-125 מיליון BTU ל-2.34 טריליון BTU, יותר מהצפי

[לציטוטי חוזים עתידיים]

מחירו של הנפט זינק הערב לרמתו הגבוהה ביותר מתחילת שנת 2009 והתקרב לרמה של 70 דולר לחבית, לאחר שגולדמן זאקס העריך כי מחירו יגיע ל-85 דולר לחבית עד לסוף השנה לעומת מחיר יעד קודם של 65 דולר לחבית, זאת על רקע ההתאוששות בביקושים והירידה בהספקה. כמו כן משכו חזרה האנליסטים את הערכתם כי בטרם יעלה תרשם עוד ירידה במחירו של הנפט.

במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק עלה מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה ביולי ב-4.1% ל-68.81 דולר לחבית

העליות במחיר הנפט החלו מוקדם יותר היום לאחר שפורסם כי פחות אמריקנים תבעו דמי אבטלה בשבוע שעבר, וכי מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירד לראשונה מזה 20 שבועות ומספרן ירד ב-15 אלף ל-6.7 מיליון איש שתובעים באופן רציף דמי אבטלה. הנתון מוביל גם את שוק המניות בוול סטריט ליום חיובי.

מחירו של הנפט הגולמי שכבר 3 חודשים נסחר בעליות, מזנק היום לרמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2008 ומחירו כעת גבוה בכ-100% יותר מהמחיר בו נסחר בחודש פברואר, זאת בעיקר על רקע התיקוות והציפיות כי הכלכלה האמריקנית מתייצבת.

היום פרסמה סוכנות האנרגיה האמריקנית את דו"ח מלאי הגז הטבעי, אשר עלה יותר מהצפי בשבוע שעבר. המלאי עלה ב-125 מיליון BTU ל-2.34 טריליון BTU. גז טבעי הינו מקור האנרגיה המרכזי של מפעלים, והעלייה בהיקפי המלאי מעידה עד כמה הפחיתו הייצרנים והתעשיות השונות את השימוש שלהן באנרגיה על רקע ההאטה הכלכלית.

"זה ממש קשה לראות משהו במספרים הפונדומנטליים שיתמוך בעליית המחיר של הנפט" אמר מייקל לינץ', נשיא חברת המחקר אסטרטגיות אנרגיה וכלכלה והוסיף "הפסיכולוגיה היא שהשתנתה, והמשקיעים מייחסים כעת חשיבות לידיעות שוריות ומתעלמים מהחדשות הדוביות".