שיפור קל ברמת הסיכון העסקי של החברות במשק בחודש מאי; הענף החלש והמסוכן ביותר - המסעדנות ובתי הקפה

כך לפי מדד הסיכון המשולב של Bdi ■ רמת הסיכון במשק עדיין גבוהה בהשוואה לשנה שעברה ■ בחודש מאי נרשמה הרעה של יומיים במוסר התשלומים במשק

שיפור קל של כ-0.5% נרשם ברמת הסיכון העסקי של החברות במשק בחודש מאי. כך עולה ממדד הסיכון המשולב של BdiCoface, אשר עמד על 6.35 נקודות, רמה גבוהה עדיין בהשוואה לחודש מאי אשתקד, אז עמד מדד הסיכון המשולב על 5.87 נקודות.

מהנתונים עולה, כי כ-23.7% מהחברות נמצאות ברמות הסיכון הגבוהות והמסוכנות, לעומת כ-25% באפריל. חברות המוגדרות ברמות סיכון גבוהות סובלות מבעיות קשות בתזרים המזומנים, חשבון או חשבונות מוגבלים בבנק ישראל, דיווחים חוזרים ונשנים על שיקים חוזרים, ירידות חדות בהכנסות או ברווחיות, או מעברים חדים וקיצוניים מרווח להפסד. רמת הקשיים של חברות אלו הינה גבוהה באופן המאיים על המשך פעילותם בטווח של עד שנתיים.

הענפים הבטוחים במשק, לפי כלכלני Bdi, הינם ענפי הכימיקלים, המתכות והנייר והקרטון. לעומת זאת, הענפים החלשים והמסוכנים ביותר במשק הם ענף המסעדנות ובתי הקפה, ענף הבנייה וכן ענף התיירות ובתי המלון.

במקביל, מסרו כלכלני Bdi, כי בחודש מאי נרשמה הרעה של יומיים במוסר התשלומים במשק. בשל המיתון במשק, חברות ועסקים מתקשים לעמוד בהתחייבויותיהם, ומספר ימי הפיגור עלה ל-10 לעומת 8 ימי פיגור בחודש אפריל. בענפי הכימיקלים והתרופות נרשמו מספר ימי הפיגור הנמוכים ביותר (3 ימים בלבד), ואילו בענף ייצור מוצרי המשקאות והמזון מוסר התשלומים הוא הגרוע ביותר, עם 23 ימי פיגור בממוצע.