האגודה לזכות הציבור לדעת: "להקפיא מכרזים ברשות השידור"

פנתה בעניין לשר יולי אדלשטיין ■ טוענת כי יש לעצור את המכרזים עד לכינונה של מליאה חדשה ברשות השידור

"האגודה לזכות הציבור לדעת" פנתה לשר יולי אדלשטיין בדרישה לעצור את המכרזים ברשות השידור. במכתב ששלחה בסוף השבוע האחרון טענה האגודה כי יש לעצור את המכרזים המתוכננים, עד לכינונה של מליאה חדשה ברשות השידור. כהונתה של מליאת רשות השידור הנוכחית תמה לפני כ-8 חודשים.

לטענת האגודה, אין מקום להמשיך בתהליך של מכרזים ומינויים אשר בוצעו ע"י המליאה הקודמת של רשות השידור. "קבלת מינויים אלו תיצור עובדה מוגמרת בפני המליאה החדשה, אשר ממילא אמורה להתמנות תוך שבועות מספר, ותכבול את ידיה", אומרים באגודה.

על-פי האגודה, גם בית המשפט סובר כך והיא מביאה לראיה את פסיקת בית הדין הארצי לעבודה, אשר עצרה את המשך תהליך המינויים ברשות השידור עד לכינונה של הממשלה החדשה.

עוד מזכירה האגודה כי באותו פסק דין דובר רבות על חשיבות מראית פני הצדק, ונשיא בית הדין אף ציין מופרשות: "מינויים של כל או רוב חברי מליאת רשות השידור פג, וככל שהדבר ניתן, רצוי כי מינוי של בעלי תפקידים בכירים ייעשה כאשר המינוי של חברי המליאה בתוקף".

פרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה, אמר בעניין זה כי "אנו סבורים כי בסמכותו ואף מחובתו של השר לעצור מינויים אלו עד לכינונה של מליאה חדשה. שאם לא כן, מדוע הורה בית הדין לעצור את המינויים עד לכינונה של ממשלה חדשה?".