טיב טעם טוענת לאפלייה מצד עיריית רמת-גן: "עשרות עסקים פתוחים בעיר בשבת - ורק לנו לא מחדשים רישיון עסק"

עתרה נגד החלטת העירייה שלא לחדש רישיון לסניף ברחוב הרצל ■ "120 מטר מהסניף פועל מרכול AM:PM גם בימי מנוחה; בנוסף פועלים בשבת ברמת-גן עשרות חנויות נוחות, מרכוליות וקיוסקים, מסעדות, בית-קולנוע ועוד"

רשת המזון טיב טעם הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב עתירה מינהלית כנגד החלטתה של מחלקת הפיקוח ורישוי עסקים בעיריית רמת-גן שלא לחדש לה את רישיון העסק להפעלת הסניף ברחוב הרצל ברמת-גן (מרכז אואזיס).

לפי טיב טעם, ההחלטה שלא לחדש הרישיון התקבלה על סמך נימוק אחד בלבד, שלפיו הסניף פתוח בשבת בניגוד לחוק העזר העירוני.

לטענת טיב טעם, "מדובר בהחלטה שרירותית פסולה ומפלה... תוך חריגה מהותית מהפרוצדורה הקבועה בחוק רישוי עסקים". ההחלטה, לפי טיב טעם, "חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות ודינה להתבטל".

טיב טעם טוענת כי לרשות הרישוי אין סמכות לא לחדש רישיון עסק על סמך שיקולים הנוגעים להפעלת העסק בימי מנוחה. לפי טיב טעם, ההחלטה נועדה להגן על רגשות הציבור הדתי, ואין לה ולא כלום עם מטרותיו המוצהרות של חוק רישוי עסקים.

לטענת טיב טעם, "באי חידוש רישיון העסק ביקשה רשות הרישוי לקדם בצורה פסולה, מפלה ומנוגדת לדין את השקפת העולם לפיה יש לשמור על קדושת השבת".

לטענת טיב טעם, עשרות רבות של עסקים פתוחים ברמת-גן בימי מנוחה. בעתירה נכתב כי "התחושה הלא נוחה של אכיפה לא שיוויונית ובררנית מתחזקת נוכח העובדה כי מרכול רשת AM:PM פועל בימי המנוחה ברחוב זבוטינסקי ברמת-גן, במרחק של כ-120 מ"ר ממרכול טיב טעם. בנוסף, פועלים במקום עשרות חנויות נוחות מרכוליות וקיוסקים, מסעדות, בית-קולנוע, תחנות-דלק, מועדוני כושר ובריכות, אשר כולם צריכים כביכול להיות סגורים בימי מנוחה על-פי הלשון היבשה של חוק העזר".

טיב טעם מדגישה כי אם לא יחודש רישיון העסק למרכול - לא תוכל הרשת להפעילו, וכל השקעתה בו תרד לטמיון. לכן מבקשת הרשת מבית המשפט להורות לרשות הרישוי לחדש את תוקף רישיון העסק שניתן לה בנובמבר 2006, ולהימנע מנקיטת כל פעולות אכיפה בגין הפעלת המרכול ללא רישיון בתקופה שבין פקיעת תוקף הרישיון למועד מתן פסק הדין בעתירה. (עת"מ 1912/09).