מכה לעיריית תל אביב: שר התשתיות עוזי לנדאו החליט שתחנת הכוח רידינג תישאר בעיר גם אחרי 2020

לנדאו החליט היום לאמץ את מסקנות ועדת גל, הקוראת להמשך פעילותה של תחנת הכוח ולהגדלת ההספק בתחנה ל-750 מגאווט, וזאת בניגוד לעמדת עיריית ת"א

מכה לעיריית תל אביב: שר התשתיות, עוזי לנדאו, החליט היום (ב') לאמץ את מסקנות ועדת גל, הקוראת להמשך פעילותה של תחנת הכוח "רידינג" של חברת החשמל בצפון ת"א גם לאחר שנת 2020. כך נמסר היום ממשרד התשתיות. מדובר בהחלטה המשמעותית הראשונה שמקבל לנדאו בנוגע לחברת החשמל. לפי הערכות, עיריית ת"א, בראשות רון חולדאי, תנסה לערער על ההחלטה.

ממסקנות הוועדה עולה כי יש להמשיך בהפעלת תחנת הכוח רידינג ד', תוך שדרוגה לשתי יחידות ייצור במחזור משולב בגז טבעי, בהספק של כ-380 מגה-וואט כל אחת. בכך יעלה ההספק המותקן של התחנה ל כ-750 מגה-וואט- כמעט פי 2 מהכמות המיוצרת בה כיום.

הוועדה, שמונתה בשנת 2007 ע"י שר התשתיות הקודם, בנימין בן אליעזר, דנה בשנתיים האחרונות בעתיד תחנת הכוח. הוועדה מורכבת מנציגי משרדי הממשלה, חברת החשמל ועיריית תל-אביב.

לפני מספר חודשים המליצו חברי הוועדה, בניגוד לעמדת נציגי העירייה, להשאיר את התחנה במקומה בכפוף להתייעלות, שתביא לצמצום הקרקעות אותן היא תופסת, ובמקביל להוסיף לה שתי יחידות ייצור בהספק 380 מגה-ואט.

המחלוקת על עתיד תחנת הכוח החלה לפני כמה שנים, כשחברת החשמל ביקשה להשאיר את התחנה במיקומה, ואילו עיריית תל-אביב דרשה להעביר אותה למקום חלופי תוך פינוי עתודת הקרקע היקרה לשימושים אחרים. שווי הקרקעות עליהן יושבת תחנת הכוח רדינג מוערך ביותר ממיליארד דולר, והן מוזכרות כאחת מעתודות הקרקע הפוטנציאליות לבנייה למגורים.

יצוין, כי בחברת החשמל הזהירו כי כל פינוי של התחנה עשוי לפגוע קשות באמינות אספקת החשמל באזור גוש דן בשנים הקרובות, זאת לאור רזרבות החשמל הנמוכות.

בן אליעזר החליט על הקמת וועדה לבחינת עתיד התחנה מאחר ובהתאם להחלטת המועצה הארצית היא רשאית לפעול רק עד שנת 2020. יש לציין כי בקיץ 2006 עברה תחנת רדינג לשימוש בגז טבעי המזהם פחות את הסביבה, אולם בעיריית ת"א לא הסירו את ההתנגדות להעברת התחנה למיקום חלופי.

שר התשתיות, עוזי לנדאו, אמר היום כי "המלצותיה של הוועדה מצאו איזון נכון בין הצורך לספק חשמל לתושבים ולמשק, לבין הרחבת שטחי הציבור הירוקים של העיר ת"א-יפו".

ממשרד התשתיות נמסר כי ההחלטה תבטיח את שימור רצף הטיילת, "שטח התחנה יצומצם, באופן שישמש לצרכי הפעלת התחנה המשודרגת בלבד, המבנים המיועדים לשימור ובריכת מי הקירור יועברו לשימוש הציבור וכך רצף הטיילת יישמר".