קרן המטבע הבינלאומית מזהירה מפני אינפלציה גבוהה בסופו של המשבר; קוראת לבנקים באירופה לחשוף את הפסדיהם

[למדור שוקי עולם] ה-IMF: קובעי המדינות בגוש האירו צריכים לחייב את הבנקים לחשוף את הפסדיהם ולערוך "מבחני לחץ", בדומה לאלה שנעשו לבנקים בארה"ב ■ דומיניק שטראוס קאהן: "הסימנים להתאוששות יעלו לנו ביוקר בהמשך הדרך"

בכנס שנערך במונטריאול, קנדה, נשיא קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דומיניק שטראוס קאהן ונשיא הבנק העולמי, רוברט זואליק, דנו "ביום שאחרי המשבר" ופרסמו רשימת "עשה ואל תעשה" לממשלות השונות המתמודדות עם המשבר הכלכלי.

שטראוס קאהן עמד מאחורי התחזית הקודמת שלו להתאוששות כלכלית במחצית הראשונה של 2010, כאשר התפנית תחל כבר בספטמבר ואוקטובר השנה. עם זאת, נשיא ה-IMF הזהיר מפני היווצרותה של היפר אינפלציה בסופו של המשבר.

"אותם סימנים להתאוששות עלולים לעלות לנו ביוקר, ברגע שחבילות התמריצים הפיסקליים והמוניטרים יימלאו את תפקידם. ההשפעות השליליות ימשיכו שנים ארוכות", אמר שטרואס קאהן.

מקבילו בבנק העולמי, רוברט זואליק, אמר כי הצפי להתרחבות הגרעונות הממשלתיים מחייבים התנהלות זהירה ומגבילה כבר עכשיו. זואליק הוסיף כי "המשך מתן התמריצים, ללא תיקון שוק האשראי, שווה לזריקת סוכר, לא יותר מזה".

באשר למצבה של הכלכלה האירופית, ה-IMF הזהיר כי העדרה של תוכנית מתואמת ואגרסיבית לניקוי המאזנים של הבנקים במדינות גוש האירו עלולה להאריך את המשבר באותן מדינות. קרן המטבע הבילאומית גורסת כי קובעי המדינות בגוש האירו צריכים לחייב את הבנקים לחשוף את הפסדיהם ולערוך "מבחני לחץ", בדומה לאלה שנעשו לבנקים בארה"ב.