עוד לפני הסגירה הפיננסית: דוראד הזמינה ציוד לתחנת הכוח באשקלון ב-325 מיליון דולר

עלות ההקמה של תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל תסתכם בכ-870 מיליון דולר והעבודות יימשכו 38 חודשים

צעד נוסף לקראת הקמת תחנת הכוח הפרטית של קבוצת דוראד באשקלון. אסיפת בעלי המניות של דוראד, שבשליטת אורי דורי וקצא"א, אישרה אמש (ב') להזמין ציוד עבור הקמת תחנת הכוח. האישור התקבל עוד לפני הסגירה הפיננסית הצפויה עד סוף השנה.

על רקע לוח הזמנים הצפוף של מועדי אספקה של הציוד והסכמי הגז החליטה אסיפת בעלי המניות בדוראד להזמין ציוד עיקרי לתחנה הכולל בין השאר את טורבינות גז, טורבינות קיטור וציוד נוסף בהיקף של 325 מיליון דולר.

בהתאם להחלטה, דוראד תעביר לזורלו מקדמה של 15 מיליון דולר שישמשו להזמנת ורכישת טורבינות הגז והקיטור לתחנת הכוח.

דוראד התחייבה לשאת בתשלומים נוספים ליצרנית הטורבינות ג'נרל אלקטריק (GE), ככל שיידרשו, עד לגבול של 15 מיליון דולר, על מנת לשמר את מועדי אספקתן במקרים של דחייה במועד הסגירה הפיננסית.

הקמת התחנה תבוצע ע"י קונצרן התשתיות הטורקי זורלו השותף ב-25% בפרויקט ואת העבודות האזרחיות תבצע השותפה (18.75%) קבוצת א. דורי. את התחזוקה והתפעול תבצע קצא"א (37.5%).

דוראד, בניהולו של דורון גרופר, מתכננת להקים באתר קצא"א בדרום אשקלון את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל בהספק של 810 מגה ואט עד לסוף 2012. עלות הפרויקט נאמדת במיליארד דולר, כאשר השותפות נדרשות בהעמדת הון עצמי בסך 140 מיליון דולר.

לפי ההסכם, השירותים שתספק זורלו יהוו חלק מעבודות הקמת התחנה שהיא תבצע עבור דוראד במסגרת הסכם למתן שירותי הקמת תחנת הכוח, בתשלום שלא יעלה על 870 מיליון דולר.

כפי שפורסם ב"גלובס", הליך הסגירה הפיננסית של הפרויקט נמצא בשלבים האחרונים, כאשר גם בנק לאומי צפוי להצטרף למימון הפרויקט. המימון להקמת התחנה מתבצע ע"י קונסורציום בנקאי בהובלת בנק הפועלים וגופים מוסדיים המאורגנים ע"י כלל מימון מקבוצת כלל ביטוח. בנק הפועלים ישמש כמנהל הקונסורציום המימוני גם בתקופת ההקמה וגם בתקופת התפעול של הפרויקט.

מדוראד נמסר כי "החברה מביעה תקווה כי רשות החשמל ומשרד התשתיות יעמדו בהתחייבותם כי הרגולציה הסופית לגבי יצרני חשמל פרטיים תתפרסם כבר בימים הקרובים על מנת שניתן יהיה להגיע לסגירה פיננסית".