"אם תתקבל חלופת רשות הטבע והגנים (רט"ג) למעבר הרכבת במנהרה בנחל יתלה קיים סיכוי סביר שלא תהיה רכבת מהירה בין ת"א לירושלים בשנים הקרובות", כך אמר היום פרופ' עזרא סדן בדיון בוועדה לנושאים תכנונים עקרוניים שבמועצה הארצית(ולנת"ע) בעתידה של הרכבת המהירה לירושלים.
הוועדה אמורה להכריע במחלוקת הקשה בין הרכבת לארגוני הירוקים בנוגע לסוגיית המנהור בנחל יתלה הנחשב לאזור סביבתי רגיש. לפי הערכות, ההחלטה בוועדה לא תתקבל היום, אלא במועד מאוחר יותר.
כזכור, הירוקים דורשים שהרכבת תעבור במנהרה ולא על גשר, כפי שכבר אושר במוסדות התכנון. זאת, בין היתר, מכיוון שהגשר יפגע אנושות בשמורות הטבע בנחל.
סדן עמד בראש ועדה בלתי תלויה שבחנה בעבר את הנושא, ששתי החלופות סבירות באותה מידה, אך לבסוף המליצה להקים גשר מפני שהוא יהיה מהיר יותר לביצוע.
סדן הסביר בפתח הדיון כי "אם תתקבל החלופה ויפתחו מחדש את תכנון הקטע של נחל יתלה, יפתחו מחדש גם דברים אחרים בתוואי, ועל כן לא יהיה שום סיום להליך ולא יהיה קו מהיר לירושלים. הנזקים לסביבה מביטול הפרויקט הרבה יותר חמורים מאשר ביצוע הפרויקט כפי שהוא כיום".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.