המנהל המיוחד מתנגד ליציאת אלי רייפמן לחו"ל: חסר מידע מהותי על נכסיו

מייסד אמבלייז ביקש לצאת מהארץ לצורך מימוש נכסיו בחו"ל, במסגרת ניסיונותיו להשיג הסדר נושים ■ בדו"ח שהגיש לכנ"ר טען רייפמן כי חובותיו מסתכמים בכ-58.5 מיליון דולר, מתוכם 17.5 מיליון דולר לשלי נרקיס

עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסיו של אלי רייפמן, מייסד חברת אמבלייז , הודיע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על התנגדותו לבקשת רייפמן לביטול צו עיכוב היציאה מן הארץ נגדו לצורך מימוש נכסיו בחו"ל, במסגרת ניסיונותיו להשיג הסדר נושים. זאת, כל עוד לא ימסור רייפמן מידע מהותי אודות נכסיו בארץ ובחו"ל, בהם אחזקותיו במפעל פולני.

לדברי המנהל המיוחד, רייפמן טרם הגיש דו"ח מתוקן לכנ"ר, כפי שנדרש לפני כ-3 שבועות, ובדו"ח שהגיש אין כל פירוט של אחזקות במניות בחו"ל. המנהל המיוחד מציין כי הדו"ח שהוגש הינו חלקי, וחסר בו מידע מהותי.

המנהל המיוחד טוען בהתנגדותו כי עדיין אין בידיו מידע ודאי אודות בעלי המניות האמיתיים במפעל הפולני, ומבדיקה שערך לא רשומה אף מניה אחת של המפעל על שמו של רייפמן. לדבריו, הוא קצב לרייפמן ארכה למכור את אחזקותיו במפעל עד ל-15 ביולי.

עו"ד ארז מציין כי רייפמן מנהל משא-ומתן למימוש נכסיו בחו"ל בעצמו ומבלי לשתפו בפרטיו, והדבר מעורר חשדות כבדים אודות סכום המימוש ויעד העברת הכספים לאחר המימוש. כמו כן, לדבריו, רייפמן מנסה למנוע ממנו וממשקיעים פוטנציאליים להיפגש עם מי שהגדיר כשותפו בחו"ל, והעמימות שהוא יוצר בעניין זה מעלה חשד כבד בנוגע לאותו שותף.

המנהל המיוחד מציין כי מצו לחיקור דין בינלאומי שהוציא בית משפט לפירוקי חברות בארה"ב ושהתקבל במשרדו, עולה כי אותו "שותף" הציג את רייפמן כנושה, וכלל לא ברור מה מנסה רייפמן למכור בחו"ל.

בדו"ח שהגיש לכנ"ר טען רייפמן כי חובותיו מסתכמים בכ-58.5 מיליון דולר, מתוכם 17.5 מיליון דולר - לשלי נרקיס; 3 מיליון דולר - לצבי ויליגר; 2.6 מיליון דולר - ליגאל ג'רבי; ו-1.6 מיליון דולר - לאמו.

רייפמן חולק על חלק מהחובות הנטענים, בהם חוב של 7.5 מיליון דולר לקרן הגידור CCM, שהגישה נגדו בקשה לפשיטת-רגל, וחוב של 3.6 מיליון דולר לווינטון קפיטל הולדינגס. (פש"ר 3000/08).