למכירה באנגליה: גשר מניב בן 242 על נהר התמזה

גשר סווינפורד הוא גשר אגרה שמחבר בין שתי גדות מקטע נהר התמזה במחוז אוקספורדשייר שבדרום-מזרח אנגליה. מחיר המכירה, שמשקף תשואה של 6.8%, כולל גם קוטג' שנמצא במתחם הגשר וכן 18 דונם קרקע

ימי המיתון גורמים לרבים לחשוב על פתרונות יצירתיים להגדלת קופת המזומנים. הנה פתרון אפשרי למחשבה: במחוז אוקספורדשייר שבאנגליה מוצע כעת למכירה גשר בן 242 שנה שמניב הכנסות בהיקף של 113 אלף ליש"ט (יותר מ-712 אלף שקל) בשנה מאגרה נטולת מס. כדי ליהנות מהגשר המניב תצטרכו לרכוש אותו תמורת 1.65 מיליון ליש"ט (כ-10 מיליון שקל).

גשר סווינפורד הוא גשר אגרה שמחבר בין שתי גדות מקטע נהר התמזה במחוז אוקספורדשייר שבדרום-מזרח אנגליה. מחיר המכירה, שמשקף תשואה של 6.8%, כולל גם קוטג' שנמצא במתחם הגשר וכן 18 דונם קרקע.

הגשר נבנה בשנת 1767 על ידי הרוזן הרביעי מאבינגדון בהשקעה של 5,000 ליש"ט והוא נועד במקור להעברת חזירים וחיות נוספות מעל התמזה, ומכאן שמו (Swine משמעותו חזיר ו-Ford משמעותו צליחת נהר).

חוק פרלמנט שעבר באותה השנה בה נבנה הגשר קבע כי כל הכנסה שיניב הגשר תהיה פטורה ממס. כיום נגבית אגרה מכל כלי רכב שחוצה את הגשר בתעריף של 5 פני (31.5 אגורות) למכוניות, 2 פני (12.6 אגורות) לאופנועים ו-50 פני (3 שקלים) למשאיות, וזאת עבור כל חצייה. תעריפים אלו נקבעו ב-1994 ויכולים להשתנות רק בהחלטת פרלמנט.

הגשר היה בבעלות משפחתו של הרוזן הרביעי מאבינגדון עד 1985, אז רכש אותו גרהם סמית', שבמלחמת העולם השנייה היה טייס באוורו לנקסטר, המפציץ העיקרי של חיל האוויר הבריטי במחצית השנייה של המלחמה.

סמית', שרכש את הגשר כדי שתהיה לו "חתיכה קטנה מאנגליה", נפטר ב-2001 בהיותו בן 83 והותיר אחריו שני בנים ובת. אלה החליטו שכעת הגיע הזמן למכור את הגשר ומתווך הנדל"ן שפועל עבורם משוכנע כי הנכס ההיסטורי, שנמצא 4.8 ק"מ צפונית-מערבית מאוקספורד, צפוי לעורר עניין רב.