צרכנות בקליק: קבלו את האתרים הצרכניים החדשים ברשת

מאתר על מקומות לעריכת אירועים עסקיים, דרך אתר המספק מידע ליולדת על זכויותיה בביטוח לאומי - ועד לאתר המאפשר להזמין משלוחים משוק הכרמל

הזירה המקוונת היא כר פורה לפעילות צרכנית ענפה, או לשירותים חדשים שצצים חדשות לבקרים. לפניכם כמה אתרים צרכניים או מסחריים שהופיעו לאחרונה בשטח, ושכדאי לדעת על קיומם.

נקודת מפגש

חברת מיטינג מדיה השיקה את האתר www.meetingroom.co.il, שמאפשר חיפוש חופשי וחינמי של מקומות שבהם ניתן לערוך פגישות ואירועים עסקיים. האתר מבוסס על מנוע חיפוש מתקדם, המאפשר לגולש למצוא בקלות את המקום האידיאלי לפגישה או לאירוע עם כל השירותים הנלווים הדרושים, ומיועד בעיקר לכאלה שבחרו לוותר על שכירת משרד ולעבוד מהבית, אך נדרשים מעת לעת לקיים פגישות עם גורמים שונים על רקע תפאורה מעט שונה.

האתר מאפשר להגדיר מראש את כל הצרכים הנדרשים מהמקום הנבחר: אזור גיאוגרפי, מספר משתתפים, מאפייני החדר, ציוד נלווה ועוד.

באתר ניתן לבנות בקשה מפורטת להצעת מחיר ולשלוח אותה לכמה מפרסמים בלחיצת כפתור אחת וכך, למעשה, להשוות בין מספר מקומות והצעות מחיר.

פינת המבצעים

אתר המבצעים פאו (www.pow.co.il) שהוקם בשנה החולפת מציע פלטפורמה חדשה, והוא מאפשר לבתי עסקים להציע מבצעים לעסקים אחרים. נוסף לתחומים רבים בהם מוצעים כיום באתר מבצעים - אלקטרוניקה, ביגוד, ילדים, קוסמטיקה ועוד - יוצעו ריהוט משרדי, טלפונים פקסים ומדפסות, ציוד משרדי וכיבוד עסקי לצד שירותי דפוס, הנהלת חשבונות, עיצוב גרפי, בניית אתרים, פרסום שיווק ויחסי ציבור, ניקיון ואחזקת משרדים, והשמת עובדים.

כיום קיימים למעלה מ-1,000 מפרסמים רשומים באתר, וגולשים בו על-פי הדיווחים עשרות אלפי אנשים מדי חודש. "הפנייה למגזר העסקי לא אמורה להניב גידול חד בכמות הגלישה לאתר", אומרים באתר, "אבל היא אמורה להיטיב את סוגי המבצעים עבור הגולשים".

קבוצת תמיכה

קבוצות רכישה נדל"ניות הן הדבר החם היום בקרב רוכשי דירות חדשות, ולא מעט כאלה מתארגנות ברחבי הארץ.

אתר www.smart-group.co.il מבית סמארט-מאני מציג מידע עדכני בנושא ומאפשר להצטרף לקבוצת רכישה בפרויקט קיים, לקבל עדכונים שוטפים על קבוצות רכישה שנפתחות ברחבי הארץ וגם להתארגן באמצעות המערכת, עם פונים נוספים שמעוניינים בפרויקט נדל"ן חדש או קיים, לרכישה מרוכזת בהנחה משמעותית. הפלטפורמה הזו מצטרפת לשירותים שונים של פורטל סמארט-מאני המציע מידע, נתונים והשוואות בנושאי משכנתא והלוואות, השקעות, בנקאות וביטוח.

יוזמה-בת נוספת של אותו פורטל הוא אתר www.smartzone.co.il החדש, שמציע רשת חברתית פיננסית עם בימות לדיון בנושאים שונים, משכנתאות, השקעות, בנקאות, הלוואות, ביטוח, ליסינג, החזרי מס, יזמות ומשפט.

בונוס ליולדת

לנשים רבות שילדו בשנתיים האחרונות מגיע תשלום נוסף מהביטוח הלאומי, הפרש שנע בין 900 לעשרת אלפים שקל. הביטוח הלאומי לא פונה ביוזמתו להזכיר ליולדות שהן יכולות לקבל תוספת, ומכיוון שיש התיישנות של שנה רבות מהיולדות מפסידות את המענק הנוסף.

באתר של עו"ד אבינועם מגן, פעיל זכויות הצרכן, הועלה לאחרונה מחשבון מיוחד שבו ניתן להכניס את פרטי היולדת ולקבל תשובה מיידית - כמה כסף מגיע לה.

באתר גם הסבר כיצד לבקש את הכסף מביטוח לאומי:

www.hamagen.co.il/jobs.html.

התנועה לשחרור

באתר www.agalula.co.il מציעים, תחת הכותרת הלוחמנית "מלחמת העגלות", פטנט שמונע מהקונים בסופר את הצורך במטבע של חמישה שקלים כדי לשחרר את העגלה - כזה שניתן להוציא עצמאית, מבלי לטרוח ולהחזיר את העגלה למקום. המטרה החברתית, מצהירים היוזמים, היא החזרתם לעבודה של העובדים שהיו עושים את מלאכת החזרת העגלות ופוטרו תוך שיעבוד הקונים לעבודה הזו. מטרה נעלה או גימיק שיווקי? תחליטו אתם.

צרכנות ירוקה

פורטל ישראלי חדש www.getgreen.co.il, מציע אינדקס של בתי עסק, ספקים, יבואנים ויצרנים של מוצרים ידידותיים לסביבה, וכן חנות ירוקה מקוונת ותכנים משלימים בנושאי איכות סביבה שנכתבו על-ידי מומחים שונים בתחום.

"האינדקס הירוק" מכיל קטגוריות מוצרים שונות: אופנה וטיפוח, מזון אורגני, ילדים ותינוקות, תחבורה, גינון ועוד. ושירות "מגזין החיים הירוקים" כולל תכנים משלימים כמו טיפים, מדורי מומחים, המלצות, ביקורות ועוד, אשר יכתבו על-ידי אנשי מקצוע מתחומי עניין שונים. האתר ידידותי ונוח לשימוש (נחשו מה הצבע השולט?).

מאחורי האתר עומדות שתי יזמות צעירות, עו"ד הילה רום ומנהלת הפרויקטים דנה צ'פניק, שחיפשו לדבריהן תשובה לשאלה "האם יש צרכנות ירוקה בישראל" וגילו את קיומם של עשרות יצרנים וספקים של מוצרים ירוקים וכי "לכל מוצר או שירות 'רגילים' קיימת חלופה ירוקה אמיתית". עכשיו הן רוצות לשתף בזה גם את הצרכנים האחרים.

תוצרת חקלאית מהשדה

אתר ערוגות www.arugot.co.il מציע הפצת תוצרת חקלאית טרייה מהחקלאי ישירות לצרכן תוך התחייבות לשינוע מהיר, בזמן הקצר והקרוב ביותר למועד בו נקטפו או לוקטו הפירות והירקות מהשדה. בין המוצרים המוצעים באתר ירקות ופירות, מוצרים אורגניים, שמן זית, ביצי משק לצד קונפיטורות, מוצרי בריאות לחמים ועוד.

האתר ידידותי לגלישה ומספק לצד כל מוצר מידע הכולל פירוט תזונתי ואנקדוטות חביבות. באתר מבטיחים חסכון בעלויות "מיותרות" המגולמות בנקודות המכירה ה"רגילות" וכפי שמגדיר אריאל פרידמן מנכ"ל האתר: "המוצרים ב"ערוגות" הם באיכות של הירקן השכונתי וברמת המחירים בסופרמרקט".

עלויות משלוח: כ-15 שקל בקנייה עד 200 שקל (מינימום הזמנה 80 שקל), בקנייה ביותר מ-200 שקל, עלות המשלוח: 10 שקלים. 10% הנחה ומשלוח חינם בקנייה ראשונה. בשלב זה השירות מיועד לתושבי השרון וצפון תל-אביב.

משוק הכרמל לצלחת

www.carmella.co.il - באחד מהרחובות הקטנים הסמוכים לשוק הכרמל בתל-אביב נמצא המחסן של "כרמלה", משם מעמיסים סחורה טרייה במתכונת משלוחים הישר משוק הכרמל.

"כרמלה" משגרת את סחורת השוק הישר הביתה זה זמן מה, ולאחרונה השיקה גם אתר אינטרנט בו ניתן לצפות במוצרים ובמחיריהם, אולם את ההזמנה יש להשלים באמצעות פקס (עם טופס מילוי נוח להורדה מהאתר), במייל או דרך מוקד טלפוני. מגוון המוצרים כולל חסות, פירות ירקות, נבטים, קטניות, תבלינים שמן זית ועוד. המחירים מופיעים לצד כל תמונת מוצר - ובאתר מבהירים כי הם המחירים הקובעים את תעריף ההזמנה ולא ממוצע המחירים בשוק וכד'. עלות משלוח: 15 שקל. אזורי חלוקה: תל-אביב, יפו, רמת-השרון, גבעתיים ורמת-גן.