אסיה ננעלה בירידות בהובלת ענף הסחורות: מדד טייקס של טייוואן איבד 3.5%; פינג אן ירדה ב-3.2%; הנג-סנג ירד ב-2.1%

ההשקעות הזרות הישירות בסין התכווצו ב-20.4% בחמשת החודשים הראשונים של השנה ■ נשיא קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דומיניק שטראוס קאהן: "הרע מכל במשבר העולמי עדיין לא מאחורינו"

המדדים המובילים באסיה נעלו את יום המסחר בירידות שערים, בהובלת ענף הסחורות ולאחר שנשיא קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דומיניק שטראוס קאהן, אמר היום (ב') כי "הרע מכל במשבר העולמי עדיין לא מאחורינו". נזכיר כי בשבוע שעבר שוקי אסיה זינקו לשיא של שמונה חודשים.

"חברי ה-G8 אמנם רואים הבזקים ירוקים המעידים על התאוששות, אך עלינו לנהוג בזהירות", אמר ראש ה-IMF במהלך ביקור בקזחסטאן.

ענף האנרגיה והמתכות איבד גובה על רקע ירידת מחיר הנפט שנסחר סביב רף 70 הדולר לחבית. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולה יורד ב-1.32% ל-71.1 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מנהיגי מדינת ה-BRIC, ברזיל, רוסיה, הודו וסין, לא מתכוונים לדון במטבע עולמי חדש שיחליף את הדולר, במסגרת מפגש הפסגה הראשון שלהם שיערך מחר (ג') בעיר יוכטינבורג שבהרי האורל. נציין כי ארבעת המדינות המפתחות, המייצרות 15% מהתמ"ג העולמי, מנסות לחזק את מעמדן הכלכלי בעולם באמצעות איחוד כוחות.

בזירה הסינית, לי יאנג, בכיר לשעבר בבבנק המרכזי של סין (PBOC) העריך כי סין לא תתאושש מהר מהמשבר העולמי משום שעליה למצוא מנוע צמיחה חדש שיחליף את היצוא המקרטע. הכלכלן הבכיר אמר כי יעברו לפחות חמש שנים לפני שהכלכלה העולמית תצא לחלוטין מהמשבר הפיננסי הנוכחי. מדד שנחאי המשולב ננעל בעליות, בניגוד למגמה המרכזית באסיה.

מדד ניקיי 225 ירד ב-0.95% ל-10,135 נקודות מדד הנג-סנג איבד 2.1% ל-18,889 נקודות מדד שנחאי המשולב עלה ב-1.7% ל-2,879 נקודות מדד S&P/ASX 200 איבד 0.75% ל-4,062 נקודות מדד סנסקס 30 ■ מדד טייקס של טייוואן נחלש ב-3.45% ל-6,448 נקודות.

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.13% ל-98.29 ין לדולר.

בזירת המאקרו

מדד המכירות הקמעונאיות של סינגפור ירד ב-11.7% באפריל, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, ולאחר ירידה של 7.2% במארס.

ההשקעות הזרות הישירות (FDI) בסין התכווצו ב-20.4% בחמשת החודשים הראשונים של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008. זאת בהשוואה לנסיגה של 21% בארבעת החודשים הראשונים של השנה.

מדד הפעילות היצרנית בניו זילנד חשף כי המכירות הצטמצמו בפעם הראשונה מאז הרבעון השלישי של 2007. המדד רשם ירידה של 0.2% בשלושת החודשים עד מארס. 12 מ-15 תתי המדדים אשר מרכיבם את המדד הציגו ירידות וחיזקו בכך את ההערכות כי כלכלת ניו זילנד התכווצה זה הרבעון החמישי ברציפות

מניות בכותרות

מניית חברת הביטוח פינג אן ריכזו עניין לאחר שהודיעה בשבוע שעבר על כוונתה לרכוש 1.6 מיליארד מניות חדשות של שנזן דוולופמנט בנק מידי קבוצת TPG האמריקנית. על פי תנאי העסקה, ל-TPG נשמרת הזכות לקבל את התשלום בדמות 3.9% ממניות פינג אן.

מניות הכרייה והאנרגיה BHP ביליטון , ריו טינטו ופטרוצ'יינה ריכזו עניין על רקע נסיגת מחיר הנפט, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מפעילת המסילות והנמלים Asciano מתכננת לגייס 1.6 מיליארד דולר במסגרת הנפקת זכויות וכשהיא מנסה לצמצם חובות ענק.