אירופה ננעלה בירידות על רקע אזהרת הרווח של K+S והתכווצות ביצוא וביבוא: הדאקס איבד 1.9% והקאק 1.6%

K+S צנחה 14% ■ העודף המסחרי במדינות גוש האירו הסתכם ב-2.7 מיליארד אירו - בניגוד לתחזיות השוק לגרעון מסחרי ■ מספר דורשי העבודה בבריטניה גדל ב-39 אלף איש ושיעור האבטלה עלה ל-4.8%

המדדים המובילים באירופה ננעלו בירידות שערים, על רקע אזהרת הרווח של K+S, שהזהירה כי לא תעמוד בתחזיות הרווח וההכנסות לשנת 2009, ומסרה כי מחירי האשלג הנוכחיים העומדים על 735-750 דולר לטון, לא יחזיקו מעמד. לזאת נוספה עלייה נמשכת בשיעור האבטלה בבריטניה ופרסום נתוני המאזן המסחרי של מדינות גוש האירו.

מדינות אירופה הציגו עודף מסחרי בחודש אפריל כאשר היבוא ירד בשיעור חד יותר מהיצוא, והמשלוחים הימיים הצטמצמו במידה ניכרת. היצוא ממדינות מרחב האירו ירד ב-27% ל-102.1 מיליארד אירו, במונחים שנתיים, והיבוא התכווץ ב-28% ל-99.4 מיליארד אירו.

בורסת לונדון נסחרת בירידות על רקע פרסום נתוני התעסוקה. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי למרות שאמון הצרכנים עלה בחודש השני ברציפות במאי לאחר התאוששות במחירי המניות וסימנים למהומה ממתנת בשוק הדיור, העלייה באבטלה עלולה לערער גישה זו בהמשך כאשר משכורות נמוכות יותר יכבידו על הצרכנים, ולאיים על ציפיית הבנק הבריטי לצמיחה כלכלית של 0.2% ב-2010.

מדד פוטסי 100 איבד 1.16% ל-4,278 נק' ■ מדד קאק 40 ירד ב-1.64% ל-3,161 נק' ■ מדד דאקס 30 נסוג ב-1.86% ל-4,799 נק' ■ מדד SMI של ציריך נחלש ב-1.39% ל-5,302 נק'.

בזירת המאקרו

שוק העבודה בבריטניה הראה סימני חולשה במאי, כאשר מספר דורשי העבודה גדל ב-39 אלף איש ושיעור האבטלה עלה ל-4.8%. תחזית השוק היתה לגידול של 60 אלף דורשי עבודה ושיעור אבטלה של 4.9%.

היצוא ממדינות מרחב האירו ירד ב-27% ל-102.1 מיליארד אירו, במונחים שנתיים, והיבוא התכווץ ב-28% ל-99.4 מיליארד אירו. כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של מדינות גוש האירו. העודף המסחרי במדינות גוש האירו הסתכם ב-2.7 מיליארד אירו - בניגוד לתחזיות השוק לגרעון מסחרי. הנתונים המעודכנים לחודשים הקודמים הצביעו על עודף מסחרי של 2.2 מיליארד אירו באפריל ועודף של 1.8 מיליארד אירו במארס.

בדו"ח נפרד, האירוסטט הודיעה כי התפוקה של ענף הבנייה עלתה ב-0.3% באפריל, זה החודש השני ברציפות. במונחים שנתיים, מדובר בירידה של 4.7% לעומת נסיגה של 8.3% במארס.

מניות בכותרות

יצרנית האשלג הגדולה באירופה, K+S , פירסמה אזהרת הכנסות ורווח חמורה. החברה הזהירה כי לא תעמוד בתחזיות הרווח וההכנסות לשנת 2009, ומסרה כי מחירי האשלג הנוכחיים העומדים על 735-750 דולר לטון, לא יחזיקו מעמד. "מכירות האשלג ברבעון השני היו חלשות מאוד". אמרו בחברה.

KKR, TBG ו-CVC קפיטל פרטנרס מעוניינות לרכוש חלק מפעילותיה של יצרנית הבירה Inbev במרכז ומזרח אירופה תמורת 2.5 מיליארד דולר. כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל".

סינופק הסינית ו-KNOC הדרום קוריאנית מתחרות על הרכישה של חברת חיפוש הנפט והגז השוויצרית אדקס פטרוליום (סימול: AXC.L), ששוויה נאמד ב-8 מיליארד דולר.

היו"ר של פולקסווגן , פרדיננד פייך, הביע התנגדות לעיסקה מהירה עם קטאר המעוניינת בהחזקה ביצרנית מכוניות היוקרה פורשה. במסגרת פגישה עם בעלי פורשה .

בנק ברקליס מנהל משאר ומתן עם סומיטומו מיטסואי באשר להקמת קרן השקעות משותפת.

בריטיש אמריקן טובקו הודיעה כי רכשה 85% מיצרנית הסיגריות האינדונזית PT בנטואל (סימול: RMBA.JK) תמורת 494 מיליון דולר.

ישראליות באירופה

באטמ תקשורת תערוך מאוחר יותר היום אסיפה כללית של בעלי המניות שבמסגרתה, המנכ"ל, פיטר שלדון, צפוי לומר כי "המחצית הראשונה של השנה הפיסקלית היתה טובה במיוחד בעבור החברה".