הרבור גרופ רכשה בניין בן 288 דירות בחוף וירג'יניה ב-22 מיליון דולר

זוהי עסקת הנדל"ן הראשונה של החברה מאז פרוץ המשבר הכלכלי בשנה שעברה ואחת העסקאות הראשונות בתחום ה-Multifamily מאז קריסת השוק בספטמבר 2008

חברה-בת של חברת הרבור גרופ אינטרנשיונל, הנמצאת בבעלות ישראלית ואמריקנית, רכשה בימים האחרונים בניין מגורים הבנוי בשיטת ה-Multifamily (מקבצי דיור ושכונות מגורים) בוירגי'ניה ביץ', וירג'יניה. הרבור גרופ רכשה מבנה הכולל 288 יחידות דירות קטנות במחיר של 22.1 מיליון דולר מחברת בת של AIMCO. המבנה בן 34 שנים, נקראWoodshire Apartments, והתפוסה בו היא של 95%.

זוהי עסקת הנדל"ן הראשונה של החברה מאז פרוץ המשבר הכלכלי בשנה שעברה ואחת העסקאות הראשונות בתחום ה-Multifamily מאז קריסת השוק בספטמבר 2008. דרו וייט מ- Cushman & Wakefield, שסגר את העסקה אמר לאתר נדל"ן אמריקני. "היה עניין רב בעסקה משום שהמיקום הוא נהדר ויש פוטנציאל לפיתוח נוסף של האתר בעוד 48-50 דירות", אמר וויט. הרבור גרופ ו-AIMCO, ביצעו מספר עסקאות משותפות בעבר. הרבור גרופ שילמה כ-77 אלף דולר לדירה, אך כאמור, יש פוטנציאל להגדלת מספר הדירות. הרבור מתכוונת להשקיע ב-Woodshire עוד 1.67 מיליון דולר בשינויים פנימיים וחיצוניים. במבנה דירות עם 1, 2 ו-3 חדרי שינה וגודלן הממוצע כ-99 מ"ר.

Multifamily נחשבת ענף מוגדר בתחום המגורים, בו יחידות דיור נפרדות רבות כלולות בתוך בניין אחד, או מספר בניינים מגודרים וסגורים בפרטיות. מדובר באחת מצורות המגורים הנפוצות ביותר בארה"ב והיא מתייחסת לסוגי מגורים שונים ומגוונים, החל מדירות יוקרה בניו יורק ועד לבתיהם של בני מעמד הפועלים בקליפורניה - בדיור Multifamily גרים אנשים מכל גווני האוכלוסייה, משום שהוא מציע להם שילוב של נוחות, גמישות ועלות סבירה.

"מאז קיץ 2008 אנו מאוד סלקטיביים וזהירים ברכישות שלנו", אומר ג'י צביבל, מנכ"ל הרבור גרופ ישראל. "כולם מדברים על 'מציאות', בעיקר בפלורידה, אך בפועל, עד היום לא ראינו אף עסקה שהרגשנו נוח איתה". לדברי צביבל, בחודשיים האחרונים, ניתן לראות ניצנים של עסקאות מעניינות. "לדעתנו, צריך לאתר מוכרים במצוקה, ולא נכסים במצוקה. באקלים הנוכחי בו בנקים לא ממהרים להשתלט על נכסים, אפילו כשמועד פירעון ההלוואה כבר מגיע, מדובר במשימה לא פשוטה", אומר צביבל.

קבוצת הרבור גרופ פעילה בשוק הנדל"ן בארה"ב משנת 1985 ומחזיקה בנכסים בהיקף של 2.2 מיליארד דולר בארה"ב, קנדה ואנגליה. נכסים אלה כוללים כ-800 אלף מ"ר משרדים וכ-14 אלף יחידות דיור. החברה מחזיקה במשרדים בנורפולק, ניו יורק, שיקגו, לונדון ורמת גן. הבעלות על הקבוצה מתחלקת בין אלקטרה נדל"ן (25%) לבין שותפים אמריקנים וישראלים.