עבודות שירות וקנסות לגולשים שהודו כי תיאמו הרצת מניות באמצעות טוקבקים באתרים כלכליים

לפי האישום, הנאשמים ביצעו רכישות מוקדמות של מניות שהיו אז דלות סחירות - וכך יצרו בשוק נפח מסחר ראשוני חריג ■ בנוסף ביצעו עסקאות במטרה ליצור מצג-שווא של מסחר ער כדי לגרום להצטרפות משקיעים

לבית משפט השלום בתל-אביב הוגש היום (ד') הסדר טיעון, שלפיו ייגזרו עונשים של עבודות שירות וקנסות על 5 נאשמים, שהודו בהרצת מניות "באמצעות השארת טוקבקים ויצירת דינמיקה של שיחה נלהבת על המניות שהורצו".

אם יאושר ההסדר, על אבי דהאן ייגזרו 6 חודשי עבודות שירות, על אבי גרג'י ייגזרו 5 חודשים וחצי, על דורון הדר ייגזרו חודשיים ועל יאיר צאיג 3 חודשים. ביחס לדביר בר, המתחיל התמחות בעריכת דין, סוכם בהסדר הטיעון כי הוא לא יורשע וייגזר עליו צו ל-200 שעות שירות לתועלת הציבור. השופטת מיכל ברק-נבו הרשיעה את החמישה, לפי הודאתם, בהנעה והשפעה על ניירות ערך ובעבירות על חוק המחשבים (למעט בר).

החמישה הריצו, בין היתר, את מניות החברות אביב, ספרינט, דש, מודיעין אנרגיה ותים, שהיו דלות סחירות. הם תיאמו בשיחות טלפון את נוסח ההודעות ואת תזמון שליחתן ללוחות הודעות באתרי אינטרנט כלכליים, ובהם אתר "גלובס".

לפי כתב האישום, הנאשמים ביצעו רכישות מוקדמות של מניות שהיו אז דלות סחירות, וכך יצרו בשוק נפח מסחר ראשוני חריג עבורן. דהאן יצר רושם כוזב של מסחר ער באמצעות מתן פקודות קנייה בשלב טרום הפתיחה, בשערים הגבוהים בעשרות אחוזים מהשערים בהם קנה בפועל את המניות. ההוראות נכנסו לספר המסחר, אך בוטלו בסמוך למועד האחרון תוך ניצול תקנון הבורסה.

יתר הנאשמים ביצעו עסקאות במטרה ליצור מצג-שווא של מסחר ער במניות, וזאת כדי לגרום להצטרפות משקיעים. במקביל שלחו טוקבקים כוזבים בדבר אירועים מהותיים הצפויים בחברה והשפעתם על מחיר המניה. לאחר ששער המניות עלה, הם מכרו את אחזקותיהם וכך הרוויחו עשרות אלפי שקלים. הפרקליטות טענה כי הם גרמו נזק רחב יותר, שכן משקיעים רבים הפסידו כתוצאה מהשקעות על בסיס ההודעות הכוזבות.

גרג'י יוצג על-ידי עוה"ד גיל דחוח, גלית רוטנברג וליאת ארזי ממשרד ברם-דחוח. את יתר הנאשמים ייצגו עוה"ד צבי ריש, אהרון רוזה, לירון לנדן, אלעד אייזנברג ועידית רוזנברג.