חילוקי דעות בין חברת החשמל למדינה מעכבים את הפעלת תחנת הכוח של האחים עופר במישור רותם

חברת החשמל דורשת לקבל הכרה מראש בכל עלויות רכישת החשמל מתחנת הכוח; הרשות לחשמל מתנגדת

למרות המחסור ברזרבות והצורך בכניסת יצרנים פרטיים, מחלוקת בין חברת החשמל לרשות לחשמל מעכבת את חתימת ההסכם לאספקת חשמל מתחנת הכוח הפרטית של האחים עופר במישור רותם, כך נודע ל"גלובס".

חברת החשמל דורשת לקבל הכרה בכל עלויות רכישת החשמל מתחנת הכוח של OPC שאמורה לקום עד 2012. לעומת זאת, ברשות לחשמל מתנגדים לדרישת חברת החשמל בטענה כי מדובר בחריגה מנורמות מקובלות.

בעקבות המחלוקות קיים סגן החשב הכללי, אבי דור, העומד בראש ועדת המכרזים לפרויקט, מספר דיונים בנושא מול הרשות לחשמל, במטרה להגיע לחתימת ההסכם עד יולי.

במקביל, שיגרה OPC, המיוצגת ע"י עו"ד משה שחל, מספר מכתבים למשרדי האוצר והתשתיות, בבקשה לזרז את חתימת ההסכם. גורמים המקורבים לנושא מעריכים כי הסיכויים שההסכם ייחתם בקרוב נמוכים. "מבחינת האחים עופר והחברה לישראל התחנה מוכנה לצאת לדרך. שרי האוצר והתשתיות צריכים להתערב על מנת לשים סוף למחלוקות" אמרו הגורמים.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "בנובמבר 2008 לאחר דיון בנושא, אישר דירקטוריון החברה חוזה עם OPC בכפוף לקבלת אישור של הרשות לשירותים ציבוריים חשמל להכרה כהוצאה לצורך קביעת תעריף בכל התשלומים או הנזקים שיחולו על החברה בעקבות חתימת החוזה. נכון להיום טרם התקבל האישור".

מהרשות לחשמל נמסר בתגובה כי "חברת החשמל משהה זה תקופה ארוכה את ההסכם עם OPC בדרישה פסולה לקבל הכרה מראש בכל העלויות. עמדה זו מונעת חתימה על החוזה ואספקת חשמל סדירה מיצרנים פרטיים ומשמשת תקדים מסוכן כנגד יצרני חשמל פרטיים עתידיים אחרים".