מנופים נעתרת לבקשת רשות ני"ע: תסווג חלק מהקרקע בקזחסטאן כ"מלאי"

הסיווג צפוי לגרור הפחתה בהון העצמי, כיוון שהחברה שיערכה את הקרקע ב-2008 ■ היקף הסיווג תלוי בהערכת השווי של אותה חברת שמאות שעל בסיס הערכתה, רשמה הכנסה של 70 מיליון שקל מהקרקע אשתקד

מנופים פיננסיים , חברת הנדל"ן שבשליטת ג'קי בן זקן ואברהם נניקשוילי, תיעתר לטענת רשות ניירות-הערך ותסווג את הקרקע חלק מהקרקע בקזחסטאן כ"מלאי". הדבר יביא להצגה חוזרת של דו"חותיה הכספיים של החברה. חלקם של בעלי מניות הרוב בהון העצמי של החברה עשוי לקטון, ולפיכך להגדיל את רמת המינוף של המאזן אותו הוא מממן. ההון העצמי לבעלי מניות הרוב עמד על 127.67 מיליון שקל בסוף מארס, ובחישוב יחסי, הוא מהווה 15.3% מהמאזן המיוחס לו.

הקרקע מוחזקת למעשה באמצעות החברה הבת של מנופים פיננסים, מאקפל (75%). יתרת הקרקע שלא תסווג כ"מלאי" תשמש כיעודה למסחר, למלונאות, למשרדים ולדירות להשכרה כנדל"ן להשקעה. החברה תיעזר בהערכת שווי של חברת שמאות בינלאומית מקבוצת בנק ההשקעות CBRE, כדי להכריע איזה חלק מהקרקע לסווג כ"מלאי"; אותה חברת שמאות הקנתה למנופים הערכת שווי שאיפשרה לה לרשום אשתקד הכנסה של כ-70 מיליון שקל שמקורה בעלייה בשווי ההוגן. הסיווג יהיה כפוף לאישור מועצת המנהלים.

הקרקע נרכשה על ידי מאקפל בפברואר 2008 מידי דוד בן נני, בן דודו של אברהם נניקשוילי, ממבעלי השליטה במנופים, תמורת 38 מיליון דולר. מדובר בזכויות קרקע בשטח של כ-500 דונם בעיר הבירה אסטנה. במהלך חודש מאי אשתקד קיבלה מאקפל אישור לבניית כ-1.85 מיליון מ"ר, כמעט מחצית מהם שטחי מגורים, והיא פועלת כיום לקידום התכנון והפיתוח של השטח ובתכנון מספר לא רב של יחידות דיור שיבנו על הקרקע. עם סיום התכנון, תמתין החברה להתבהרות מצב שוק הנדל"ן בקזחסטאן, ולהפשרה של מקורות המימון לביצועו של הפרויקט.

הכנסותיה של מנופים פיננסיים קטנו ב-15.7% ברבעון הראשון של 2009 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההפסד הרבעוני לבעלי המניות קטן ב-78.9% לכ-6 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת קטן ב-93.9% אך עודנו חיובי - והסתכם ב-635 אלף שקל. שווי השוק של החברה הוא 199.2 מיליון שקל.

מנופיםמנופים