נכסים ובנין נאלצה לפרוע הלוואה של 25 מ' ד' בלאס וגאס

הפירעון התבצע לאחר שאחת השותפות החליטה לא להאריך מכתב אשראי שניתן כבטוחה להלוואה

IDGB, זרוע הנדל"ן של אי.די.בי פיתוח ונכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, נאלצת לפרוע הלוואה בסך 25 מיליון דולר בגין פרויקט QT בלאס וגאס. מדובר בפרויקט נדל"ן יוקרתי הכולל שני מגדלי יוקרה בני 18 קומות כל אחד, והדרישה לפירעון באה לאחר שאחד השותפים בפרויקט בחר שלא להאריך את תוקף מכתב האשראי שניתן לבנק המלווה. הפירעון של חברת הפרויקט, כולל השותפות של IDGB, עומד על 50 מיליון דולר.

לחברות מקבוצת אי.די.בי יש אחזקה של 36% בפרויקט QT, ולאחר שחברת לייטון השותפה בפרויקט בחרה שלא להאריך את תוקפו של מכתב האשראי, רשאים המלווים למשוך את מלוא הסכום, שכן נוצרה כאן באופן אוטומטי הפרה של תנאי ההלוואה.

לאחר הפירעון החלקי תעמוד יתרת ההלוואה על 36 מיליון דולר, לעומת 86 מיליון דולר היום.

מכתב האשראי ניתן באוגוסט 2006 לבנק מלווה, כבטוחה עבור אשראי של עד 380 מיליון דולר לצורך מימון פרויקט Queensridge Towers. בסוף חודש מאי דיווחה נכסים ובנין על הארכת ההלוואה, ונקבע כי תוך 21 יום (עד ה-21 ביוני) יוארך תוקפו של מכתב האשראי שניתן לצורך הבטחתה. אי הארכת המכתב מאפשרת כאמור למלווים להשתמש בו לשם פירעון חלקי של החוב.

שיתוק מוחלט במכירות

נכון לסוף 2008 אוכלסו 136 דירות מתוך ה-219 דירות שבשני המגדלים יחד, ואלו נמכרו ב-296 מיליון דולר. האכלוס התחיל עוד בספטמבר 2007, לאחר פרוץ המשבר, אך מאז הרבעון השלישי של 2008, בו נמכרו שתי יחידות דיור בלבד, חל שיתוק מוחלט. מהרבעון הרביעי של 2008 לא נמכרה אף דירה בפרויקט.

בעבר כבר נאלצה חברת הפרויקט להפריש 18 מיליון דולר בגין תביעה של הקבלן הראשי של QT לשעבר, שטען כי לא קיבל את כספו בזמן. *