דיווחים פלסטיניים: גלעד שליט בדרכו למצרים; בישראל מכחישים; רה"מ נתניהו באיטליה: "לא ידוע לי על כך"

כך דווח היום בחדשות ערוץ 2 ■ "ידיעות אחרונות" פירסם הבוקר את "מחירון" משרד הביטחון לחיילים חטופים: מחבלים אחדים תמורת חייל חי, גופות בלבד תמורת גופה ■ מאות מפגינים למען גלעד שליט חסמו היום את מעברי הגבול ברצועת עזה

התפתחות דרמטית בדרך לעסקת לשחרור גלעד שליט? סוכנות הידיעות הפלסטינית מדווחת כי החייל החטוף עשוי לחזור לישראל בקרוב מאוד - ייתכן כבר הלילה. בשלב זה אין אימות לידיעה מכל מקור אחר, ובישראל - מכחישים את הדיווח. ראש הממשלה נתניהו השוהה בביקור באיטליה התייחס לידיעה ואמר כי "לא ידוע לי על כך".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת היום כי עסקת שליט קרובה לסיכום "כבר בשעות הקרובות", על רקע מה שהיא הגדירה פגישה מכרעת בין ראש צוות המשא ומתן המצרי לבכירים הישראלים בתל אביב "פגישה שנועדה להשלים את ההסדרים הביטחוניים להעברתו של גלעד שליט למצרים".

על פי הדיווח, המתבסס על מקורות מצריים בקהיר, הגיע ראש הצוות המצרי הגנרל מוחמד איבראהים לישראל, ובמקביל גם ביקר הבוקר מפקד הארמיה השניה של הצבא המצרי ברפיח, "במשימה סודית" על פי המקורות, על מנת לבדוק את תנאי השטח לקראת ביצוע העסקה. "המפקד ערך סיור לאורך הגבול ובדק את השטח", אמרו המקורות.

אותם המקורות הוסיפו כי "הימצאותם של מפקדים בכירים בדרג שכזה בצבא המצרי בביקור בזק וסודי מעידים על כך שנשלמים ההסדרים הביטחוניים לשובה של המשלחת המצרית מתל אביב לעזה ומשם לקהיר".

מפגינים למען שליט וחוסמים המעברים

"שתקנו יותר משלושה חודשים, לא עוד" - כך הכריזו מאות מפגינים שהגיעו הבוקר מקצות הארץ לחסום את מעברי הגבול ברצועה, כמחאה על החזקתו של גלעד שליט בשבי החמאס זה שלוש שנים.

הפעילים ממטה החברים למען גלעד שליט מנעו בגופם מעשרות משאיות הנושאות סחורות לעשות דרכם לעזה, וגרמו ללא מעט נהגים לאבד את שלוותם. "עצרנו מאה משאיות בכרם שלום, שתי מיכליות גז במעבר קרני וארבעה דיפלומטים במעבר ארז", סיפר לחדשות 2 באינטרנט יואל מרשק מהמטה.

לדברי מרשק, מטרת המחאה היא לאותת לחמאס כי כל עוד הם מונעים מידע על גלעד, שגרת החיים בעזה תשובש. "אם לא יהיה שינוי, נחזור גם בשבוע הבא ואפילו נישן כאן אם צריך", הכריז.

כשהם לבושים בחולצות הנושאות את תמונתו של החייל, נשאו המפגינים שלטים ועליהם מתנוסס הכיתוב: "גלעד עדיין חי", ו"ביבי אתה יכול - ביבי אתה חייב". בין הפעילים שהרחיקו עד המעברים, היו גם בני נוער לפני גיוס שרמזו לראש הממשלה: אנחנו רוצים לדעת שמישהו ערב לביטחוננו. "באנו כדי להפגין נוכחות", הסבירו. "אנחנו רוצים לתרום למדינה ולצבא, אבל חייבים לדעת שהממשלה תעמוד מאחורינו".

הבוקר חשף העיתון "ידיעות אחרונות" את המלצות הוועדה המיוחדת שהקים שר הביטחון, אהוד ברק, על מנת לגבש "מדריך" לדרג המדיני במו"מ להשבת שבויים ונעדרים. על פי הדיווח, "מחירו" של חייל שבוי בחיים יהיה מינימלי - מחבלים ספורים בלבד, זאת במטרה לפגוע במוטיבציה של ארגוני הטרור לחטוף חיילים. תמורת שבוי מת יוחזרו גופות מחבלים בלבד. ההמלצות לא יחולו על עסקת שליט, וייכנסו לתוקף רק אחריה.