אושר הסדר החוב בפולישק: מרבית החוב ייפרס ל-13 שנים

תשלם כעת למחזיקי האג"ח 10 מיליון ש"ח, כשהיתרה תיפרס על פני 10 שנים ■ ההסדר כפוף לאישור הבנקים

חברת פולישק , שבשליטת הקיבוצים ניר יצחק וסופה, הצליחה להגיע להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה. המשקיעים יקבלו 10 מיליון שקל במזומן, כשיתרת החוב, כ-50 מיליון שקל, תיפרס על פני 13 שנים, שיתחילו אחרי שלוש שנות "גרייס". את האישור הסופי להסדר תוכל החברה לקבל רק במהלך ספטמבר, לאחר שהבנקים המממנים יבדקו את יכולת ההישרדות שלה.

מתווה ההסדר שהציעה בשבוע שעבר פולישק למחזיקי האג"ח שלה, אושר ברוב גדול של למעלה מ-94%. לצדדים לא היו הרבה ברירות כיוון שללא ויתור לחברה, היא לא הייתה מצליחה לעמוד בהחזר החוב בזמן. על פי ההסדר איגרות החוב הקיימות (שהן אג"ח סטרייט), יוחלפו באיגרות חוב חדשות (אג"ח להמרה).

עפר צמחי, יו"ר הדירקטוריון של פולישק, אמר היום, כי "אישור ההסדר ברוב גדול הוא הבעת אמון של השוק והספקים בחברה. אני מקווה שבכך תיסלל הדרך - לאחר קבלת הסכמתם של הבנקים להסדר - להשלמת מהלכים מהותיים בתוכנית הבראה לחברה ולהתמקדות בניהול השוטף של החברה".

בעלי השליטה יזרימו 3 מיליון שקלים

פולישק מתמחה בייצור יריעות פוליאתילן המשמשות לאריזות מזון או רשתות לחממות. החברה נקלעה למשבר קשה ובחודש פברואר האחרון לא הצליחה לעמוד בתשלום של 16.6 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה, שקיבלו רק 2.2 מיליון שקל בחודש מארס.

מלבד הבנקים, גם בעלי השליטה ישתתפו בהצלת החברה. אלה יזרימו 3 מיליון שקל כהלוואות בעלים, וסך המניות שיוקצו להם בתמורה, כנגד המרת הלוואת הבעלים והזרמות בעלי השליטה, יעמוד על 37.8% ממניות החברה.