אהבת הסיכון מחלישה את הדולר: האירו עולה ב-0.16%

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח] נסחר תמורת 1.3965 דולר ■ הין היפני ממשיך במסעו דרומה: הדולר מתחזק מולו ב-0.62% ונסחר תמורת 96.275 ין

בשוק המטבעות העולמי נסחר הדולר בהיחלשות ביחס למרבית המטבעות המובילים וזאת על רקע חזרתה של אהבת הסיכון לשווקים.

האירו מוסיף כנגד הדולר כ-0.16% ל-1.3965 דולר, ואילו מול הין עולה השטר הירוק ב-0.62% ל-96.275 ין, זאת בתגובה לפרסום הממשל כי גדל היחס לטובת קניה של אג"ח זרות על ידי המשקיעים היפנים לעומת מכירתן. משמעותו של דבר הינה, כי המשקיעים היפנים מגלים לעת עתה אמון רב יותר באג"ח זרות מאשר אלו מבית, הנקובות בין יפני.

נזכיר כי אמש התנהל המסחר בדולר בהמתנה להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב, אשר כצפוי נותרה בשיעור של 0.25%. אך האירוע החשוב עבור סוחרי המט"ח לא היה החלטת הריבית כלשעצמה, אלא הודעתו של יו"ר הפד', בן ברננקי, אשר פורסמה בצמוד להודעה.

מתוך הודעתו עולה כי הפד' ימשיך לתמוך בנזילות לשווקים, זאת באמצעות המשך רכישות האג"ח בהיקף של כ-300 מיליארד דולר. בנוסף לכך היה ניתן ללמוד מההודעה כי הפדרל ריזרב איננו חושש מהתפרצות אינפלציונית, וכי בכוונתו להמשיך ולתמוך בהתאוששות הכלכלית וביציבות המחירים, דבר אשר מגדיל את הסבירות לשמירה על ריבית נמוכה גם במהלך השנה הנוכחית, ולשמירה על מקומו של הדולר כמטבע הגנתי.

[לטבלת שערי חליפין]