ברק מכחיש כי יש התקדמות במגעים לשחרור גלעד שליט

כך דווח בגלי צה"ל: גם ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הנייה, הכחיש אמש את הפרסומים בימים האחרונים ואמר כי "מה שנאמר בתקשורת אינו משקף נכונה את המציאות"

שר הביטחון, אהוד ברק, מכחיש הבוקר (א') כי יש התקדמות במגעים לשחרור גלעד שליט - כך דווח בגלי צה"ל.

עם כניסתו לישיבת הממשלה התייחס ברק לסדרת הדיווחים בתקשורת הערבית, שלפיהם החייל החטוף יועבר בקרוב לשטח מצרים: "אין יום שאנחנו לא חושבים על גלעד, ולא עוסקים בסוגיית שחרורו טובי האנשים במדינה. הידיעות כפי שפורסמו לא נכונות - ואפילו מזיקות. בתחום הזה ככל שאני ממעט לדבר ומתמקד בעשייה, כן ייטב".

בימים האחרונים מגיעים דיווחים מכלי התקשורת בעולם הערבי על התקדמות ממשית במשא-ומתן לשחרור החייל החטוף. העיתון א-שארק אל-אווסט פרסם אתמול כי על-פי מקורות ערבים ואירופים, שליט יועבר בשלב הראשון לידי המודיעין במצרים - שם הוא יוכל לפגוש את הוריו.

על-פי הפרסום, בתמורה לשחרור שליט, תעביר ישראל אסירות ובני נוער פלסטינים הכלואים בבתי הכלא שלה. בסך הכל, ישוחררו תמורת שליט כ-1,100 אסירים פלסטינים, בהם רשימה של כ-400 אסירים שדרש חמאס לשחרר. מהדיווח בעיתון עולה עוד, כי במסגרת העסקה תסיר ישראל את המצור מעל הרצועה, ואנשיו של אבו מאזן ישובו לפקח על מעבר רפיח.

גם ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הנייה, הכחיש אמש את הפרסומים בימים האחרונים, ואמר כי "מה שנאמר בתקשורת אינו משקף נכונה את המציאות", הצהיר הנייה.