"אל תהפכו הקטע הדרומי בכביש 6 ל'כביש לעניים'; גבו אגרה"

כך כתב ראש מועצת רמת נגב ויו"ר הרשות לפיתוח הנגב לחברי ועדת הכלכלה ■ לדבריו, תשלום האגרה תאפשר לתושבים לקבל שירות טוב יותר

"אני קורא לחברי ועדת הכלכלה שלא להפוך את הקטע הדרומי של כביש 6 ל'כביש לעניים'" - כך כתב שמוליק ריפמן, ראש מועצת רמת נגב ויו"ר הרשות לפיתוח הנגב, ליו"ר הועדה, ח"כ אופיר אקוניס לקראת הדיון שיתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת ביום ג' הקרוב, לגבי הצעת האוצר לגבות תשלום עבור הקטעים הדרומיים של כביש 6 ( קטעים 19 -20). ריפמן קרא לאקוניס ולחברי הוועדה לתמוך בהצעת האוצר לגבות את האגרה.

"כאיש הנגב והדרום אני מתנגד באופן נחרץ לטענה הפופוליסטית שלפיה יש 'לוותר' לתושבי הנגב על תשלום עבור הנסיעה בכביש רק כי הם רחוקים. בעצם התשלום על המקטעים הדרומיים, אנו מצפים לקבל תמורה בעד האגרה ולהבטיח את שלומם ורווחתם של תושבי הנגב", כתב ריפמן, שרואה יתרון דווקא בגביית אגרה מהתושבים שישתמשו בכביש.

אותה "תמורה" שאליה מתייחס ריפמן מהותה קבלת שירות טוב יותר הכולל ביטחון ורמת תחזוקה מיטבית של תוואי הדרך, חיבור למערכת המצלמות ושירות פינוי וחילוץ בדומה לשאר קטעי הכביש.

לדבריו, על אף שסלילת הקטעים הדרומיים התבצעה על ידי המדינה, הרי שיש להתייחס לכביש 6 כמקשה אחת - ועל כל המשתמשים בו , מצפון ומדרום, לשלם עבור הנסיעה בו.