מנכ"ל AOL החדש ייפגש השבוע עם סטארט-אפים ישראלים

טים ארמסטרונג, מנכ"ל החברה שבעבר הייתה ספקית אינטרנט מובילה וכיום היא פורטל אינטרנט שמתקשה להתחרות, מבטיח כי "יחזיר את הקסם של AOL"

AOL, מי שבעבר הייתה ספקית אינטרנט מובילה וכיום היא פורטל אינטרנט שמתקשה להתחרות בשחקניות כדוגמת יאהו או גוגל, חוותה מספר זעזועים בשנים האחרונות, בהם גם הפיצול מענקית המדיה טיים-וורנר שיתרחש בסוף השנה, וירידה של 20% בהכנסות מפרסום ברבעון הראשון, מגמה שאפיינה גם את הרבעונים הקודמים.

אולם יש המאמינים כי AOL עומדת על סף שינוי, עם כניסתו של טים ארמסטרונג לתפקיד המנכ"ל במארס. ארמסטרונג, שמגיע היום (ב') לביקור בישראל, עדיין בתחום מאה הימים הראשונים שלו בחברה, יתארח באירוע של הגאראז' גיקס, והוא מבטיח כי "יחזיר את הקסם של AOL" - סיסמה שנאמרה גם על-ידי קודמו, רנדי פאלקו, אך לא התממשה.

ארמסטרונג היה בעבר אחד מבכירי ענקית האינטרנט גוגל והוא מזוהה עם ההצלחה של עסקי הפרסום שלה. לדבריו, פלטפורמת הפרסום של AOL "תיעשה יותר גוגלית", והחברה תשקיע ביצירת תוכן מקורי. ההערכות הן, כי ארמסטרונג ישקול מהלך להיפטר מרכישות לא מוצלחות, כדוגמת הרשת החברתית Bebo.

הקשר של AOL לישראל הוא ארוך שנים. בניגוד לגוגל, למשל, שלא ביצעה אף רכישה בישראל, או יאהו שרכשה חברה אחת בלבד (פוקסי טיונז), AOL רכשה 4 חברות: מיראביליס (מפתחת ICQ), רלג'נס, קוויגו וידע, בסכומים של עשרות עד מאות מיליוני דולרים לרכישה. תקוות מנהלי הסטארט-אפים המקומיים היא שגם הביקור הנוכחי יסתיים ברכישה כחול-לבן.

לדברי אביחי ניסנבוים, מנהל הפעילות של AOL בישראל, מטרת הביקור של ארמסטרונג היא "חיזוק הקשר של AOL עם החברות הישראליות ויצירת זיקה עמוקה יותר בין קהילת ההיי-טק הישראלית לבין AOL". לדבריו, העובדה שבחברות הישראליות עובדים 200 עובדים, בהשוואה ל-8,000 עובדי AOL, מעידה כי "יש לו מחויבות גבוהה למוצרים שהחברות הללו מפתחות".

ניסנבוים הוסיף כי "אנחנו מחפשים שירותים ומוצרים סינרגטיים לפעילות AOL, וארמסטרונג יבחן חברות בביקורו".