ביוליין מזנקת ב-11.7%: עשויה לחתום על רשיון לתרופה בקרוב

תוך חצי שעה מפתיחת המסחר נסחרת המניה במחזור היומי הממוצע שלה ■ היום מתקיים יום המסחר בזכויות במניה ■ מדובר ברשיון משנה לתרופה BL-1040

מניית ביוליין מזנקת ב-11.7% בבורסה בתל-אביב ותוך פחות מחצי שעה מתחילת המסחר כבר השלימה את המחזור היומי הממוצע שלה ב-90 הימים האחרונים. היום מתקיים יום המסחר בזכויות למניה - לפיו כל 7 מניות מקנות 5 זכויות למניה במחיר 1.13 שקל, והבורסה אף הספיקה לדווח כי התקבלה בקשה לבטל עסקאות שגויות בזכויות אלו - בקשה שלבסוף אף אושרה.

רבות כבר נכתב על הנפקת הזכויות - על הדירקטוריונים שהתפטרו ממנה מחשש לדילול חלקם, על טבע ופאן אטלנטיק שהודיעו כי יממשו את הזכויות וירכשו מניות וכך יזרימו לקופתה של ביוליין 11.4 מיליון שקל, ועוד. מרבית החדשות הביאו ביוליין לירידות שערים בימים האחרונים - 25.6% במצטבר. מנכ"ל ביוליין הוא ד"ר מוריס לסטר.

ואולם, היום נראה כי ביוליין מבשרת חדשות שעשויות להיות חיוביות מאוד עבורה, ואפילו בטווח הקרוב. המו"מ להענקת רישיון לשיווק משני של אחת משתי תרופות הדגל שלה עשוי להיחתם בקרוב. מדובר ברשיון משנה לתרופה BL-1040. על המו"מ דיווחה ביוליין כבר בתשקיף להנפקת הזכויות, והבוקר היא מציינת כי "אילוצים מצד הרוכשת הפוטנציאלית" הביאו את האחרונה לבקש "להאיץ את הליך המשא ומתן באופן משמעותי", לשון הדיווח של ביוליין לבורסה.

בין אם סמיכות ההודעה להנפקת הזכויות מקרית ובין אם לאו, בביוליין מציינים כי לוח הזמנים להגעה להסכם עשוי להתקצר באופן מהותי - כלומר, המשקיעים במנייה עשויים להתעורר בקרוב למציאות בה המו"מ הפך להסכם חתום. עם זאת, הודעת החברה רצפוה בהסתייגויות המקובלות במקרה זה, לפיהם טרם נחתמו הפרטים, ההסכמה אינה ודאית וכדומה. מכל פנים, התנאים המסחריים בהם מדובר הם אותם אלו שפורטו בתשקיף.

ה-BL-1040 הוא אחד המוצרים המסקרנים של החברה שנועד לטיפול באוטם שריר הלב. מדובר בפולימר נוזלי המוזרק לעורקים הכליליים אחרי התקף. הנוזל מגיע אל הלב, מתקשה שם והופך לתומך מכאני בשריר הלב. בשל קשיחותו, השתל יוצר "פיגום" המגביר את החוזק של שריר הלב בזמן תהליך ההחלמה ומונע את אחת התופעות הבעייתיות שאחרי התקף לב - התרחבות של החדר השמאלי.

מביקת "גלובס" עולה, כי בתשקיף מציינת החברה כי התשלום מבוסס על תשלום מראש של 5-50 מיליון דולר, תשלומים תקופתיים על-פי עמידה באבני דרך (ניסויים בשלב 2 ו-3 ואף אישור התרופה) בהיקף של 50-250 מיליון דולר ותשלום דומה מבוסס מכירות המוצר הסופי, לפי 10%-16% מהמכירות בנטו.

ביוליין זכויות1