הוגשה קובלנה פלילית נגד אגן כימיקלים ומנהליה בגין זיהום

בקובלנה, שהוגשה לפי החוק למניעת מפגעים, טוענים תושבי מושב ניר-גלים כי הם סובלים שנים רבות ממטרדי ריח, רעש וזיהום אוויר חזקים ובלתי סבירים, שמקורם לכאורה במפעל חברת אגן יצרני כימיקלים

לבית המשפט השלום בבאר-שבע הוגשה היום (ד') קובלנה פלילית (הליך פלילי פרטי) על-ידי תושבי מושב ניר-גלים הסמוך לאשדוד, נגד חברת אגן יצרני כימיקלים בע"מ ומנהליה.

מאחורי הקובלנה, שהוגשה לפי החוק למניעת מפגעים, עומדים יותר מ-300 קובלים, תושבי המושב, הטוענים כי הם סובלים שנים רבות ממטרדי ריח, רעש וזיהום אוויר חזקים ובלתי סבירים, שמקורם לכאורה במפעל חברת אגן יצרני כימיקלים, בו מיוצרים כימיקלים ובהם חומרי הדברה לחקלאות.

במסגרת הקובלנה מבקשים התושבים מבית המשפט להוציא צו להפסקת המטרדים, להטיל קנס כספי על החברה ומנהליה - 5 דירקטורם, המנכ"ל, מנהל המפעל וראש אגף בטיחות ואיכות סביבה במפעל - ואף להטיל עליהם עונש מאסר.

המפעל מצוי בסמיכות לאזור המגורים של מושב ניר-גלים ובמרחק של 200 מטרים בלבד מבית המגורים הראשון. בקובלנה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אורית מרום אלבק, עו"ד אפרת אליאס ועו"ד עינת דוידסון ממשרד שבלת ושות', נטען כי המטרדים מהמפעל גורמים לפגיעה קשה באיכות חיי התושבים וחושפים אותם לסיכונים בריאותיים לא מבוטלים.

הקובלים פירטו בקובלנה קרוב ל-200 אירועים בשנתיים האחרונות, בהם סבלו ממטרדי ריח, רעש וזיהום אוויר. לדבריהם, בעקבות שריפה שפרצה במפעל בינואר האחרון, הם התבקשו להיכנס לבתיהם ולאטום אותם. לטענת הקובלים, הם פנו במהלך השנים למפעל ולמנהליו בבקשות חוזרות ונשנות לטפל במטרדים, אולם המנהלים נמנעו מתיקון המצב.

התובעים מבקשים לממש את זכותם לדאוג לבריאותם ולאיכות חיים. הם מבקשים להביא להפסקת מטרדי הרעש, הריח וזיהום האוויר לאלתר, ולחייב את המפעל ומנהליו בביצוע כל פעולה הדרושה לצורך כך.

ממכתשים אגן נמסר בתגובה: "אגן מקיימת במשך שנים ארוכות יחסי שכנות ושיתוף פעולה עם תושבי ניר גלים. אגן פעלה ופועלת לעשות את כל הנדרש על מנת למנוע אי נוחות לתושבי ניר גלים או לשכניה האחרים ותמשיך לעשות כן ללא לאות. אגן שיתפה פעולה עם קבוצת תושבים זו כמו גם עם יתר תושבי היישוב והמועצה המקומית והעמידה פתרונות לטענות שהעלו. יתר תושבי היישוב והמועצה אזורית סרבו להצטרף להליך המשפטי.

"לצערנו, עלתה לאחרונה בקרב מספר חלקי של תושבים חדשים אלו טענות, אשר למיטב ידיעת אגן אינן מבוססות. מעבר לכך אגן נקטה בצעדים ממשיים על מנת לבוא לקראת התושבים. צר לנו כי חלק מהתושבים בחר בדרך זו ואנו נפעל בבית המשפט על מנת להזים את כל הטענות".