יעקב גנות ימונה לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה

כך סיכמו עקרונית רה"מ בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ ■ גנות: "סוכם שאעבור לתפקיד בכיר אחר עם השלמת המשימה במנהל האוכלוסין, אבל לא קבענו מועד מדויק"

לאחר שהניסיון הראשון למנותו לתפקיד לא צלח, מסתמן כי יעקב גנות הוא שוב המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה.

מנהל רשות ההגירה, רב גונדר (בדימוס), יעקב גנות, ימונה לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה עם סיום תפקידו במשרד הפנים, כך נודע ל"גלובס". על המינוי סיכמו עקרונית שר התחבורה, ישראל כץ, וראש הממשלה, בנימין נתניהו.

לפי הערכות, גנות ייכנס לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה לקראת סוף 2009 זאת בכפוף להשלמת הרפורמות המתוכננות במינהל האוכלוסין.

גנות היה המועמד המועדף על שר התחבורה, ישראל כץ, לתפקיד מנכ"ל המשרד, והוא אף הספיק לכהן 48 שעות בתפקיד לפני שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נענה לבקשת האוצר שגנות יישאר בתפקידו במשרד הפנים עד להשלמת הרפורמות במינהל האוכלוסין וביקורת הגבולות.

רשות ההגירה החדשה במינהל האוכלוסין אמורה להחליף את משטרת ההגירה בטיפול בעובדים הזרים ולקבל אחריות גם על בדיקות בביקורת הגבולות.

יש לציין כי המנכ"ל הנוכחי של משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, נענה לבקשת כ"ץ להמשיך בתפקיד עד ה-7 ביולי, אך הוא צפוי לפרוש בשבוע הבא מהתפקיד ולחזור לסקטור הפרטי.

לפי הערכות, עד לכניסתו של גנות לתפקיד, ימונה יצחק זוכמן, סמנכ"ל התשתיות במשרד, כמ"מ המנכ"ל. זוכמן זוכה להערכה מקצועית בענף התחבורה ובקרב החברות הממשלתיות בענף.

גנות: "סיכמתי עם רוה"מ שאעבור לתפקיד בכיר אחד במגזר הציבורי, אבל לא קבענו המועד המדויק"

גנות מסר בתגובה ל"גלובס" כי "אני עסוק כרגע בתפקידי במשרד הפנים. אני חושב שבעתיד הכול פתוח. זה לא סוד שסיכמתי עם רוה"מ שכאשר אשלים את המשימה במינהל האוכלוסין אעבור לתפקיד בכיר אחד במגזר הציבורי, אבל לא קבענו את המועד המדויק".

יצוין כי גנות היה מועמד בשנת 2007 לתפקיד מפכ"ל המשטרה, אותו קיבל לבסוף דודי כהן. הוא הסיר לבסוף את מועמדותו, בעקבות ביקורת ציבורית שהתעוררה עקב משפט בבג"ץ בו יצא גנות זכאי מחמת הספק מקבלת שוחד בעת כהונתו כמפקד המחוז הצפוני במשטרה.

מלשכת שר התחבורה הנכנס, ישראל כץ, ציינו בעבר כי לגנות יש רקע הביצועי העשיר וביכולתו להניע תהליכים מורכבים הנדרשים בעת זו בענף התחבורה.

בלשכת שר התחבורה סרבו היום לאשר או להכחיש את הידיעה. יועץ התקשורת של השר, ברק סרי, סירב להכחיש או לאשר את הידיעה.