קרן סינגפור - ישראל אישרה 9 פרויקטים משותפים בתקציב של 15 מיליון דולר

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] מתוכם תמיכת הקרן היא כ-4 מליון דולר ■ קרן סינגפור-ישראל למחקר ופיתוח טכנולוגי SIIRD בראשות המדען הראשי של משרד התמ"ת אישרה את הפרויקטים

[רוצה לחדור לשוק הסינגפורי? הרשם לניוזלטר עסקים מתעוררים]

קרן סינגפור ישראל למו"פ תעשייתי טכנולוגי (SIIRD), בראשות המדען הראשי במשרד התמ"ת ד"ר אלי אופר, הודיעה כי בישיבתה האחרונה אישרה מענקים ל-9 פרויקטים של מו"פ חדשים, שיבוצעו בשנה הקרובה בין חברות ישראליות וסינגפוריות.

תקציבם הכולל של הפרויקטים יעמוד על כ-15 מליון דולר אמריקני, מתוכם תמיכת הקרן היא כ-4 מליון דולר. בין הפרויקטים שאושרו (החברה הישראלית מצוינת ראשונה): חברת "מרדין טכנולוגיות בע"מ" (Maradin Technologies Ltd) מפתחת שבבים להקרנת וידאו ממכשירי טלפון ניידים, תשתף פעולה עם חברת Lynxemi הסינגפורית בפיתוח מארז מיוחד לשבביה בטכנולוגיות TSV ו-WLP חברת "מודו" (Modu) מכפר-סבא תפתח יחד עם חברת Amphenol מסינגפור מחבר (connector) ייחודי למכשירי הטלפון הסלולאריים של הדור הבא ומנגנון מכאני להכנסה ושליפה מהירה של טלפון ה-modu מה-modu jacket הייעודי. חברת "ננומושן" (Nanomotion Ltd) וחברת Quantum Pi הסינגפורית ישלבו את הטכנולוגיה של חברת ננומושן בהנעה פייזואלקטרית, עם טכנולוגיה לחישת מצב באמצעות זרמי Tunneling כדי להגיע לרמות דיוק הינע של חלקי ננומטר.

היישומים למוצרים נשואי הפרויקט הם בתעשיית המוליכים למחצה, דיסקים, מדעי החיים ועוד. חברת "אקשנבייס" (ActionBase Ltd) וחברת Imfinity מסינגפור תפתחנה פונקציונאליות של מערכת ActionBase לעבודה בסביבת SharePoint. הפתרון מיועד לחברות העובדות עם MOSS 2007 (Microsoft Office SharePoint Server) ומעוניינות לנהל את התהליכים האנושיים שלהן, המערבים עבודה של מספר משתמשים במסגרת קבוצות עבודה, ולהעניק לדרג המנהלים את היכולות לשלוט בהתקדמות התהליכים באמצעות SharePoint.

חברת אסוקס (Asocs Ltd) וחברת Doodle Labs מסינגפור יפתחו מודל גישה אלחוטי רב תדרים מתוכנת. הפיתוח יאפשר לחברות הפורסות רשתות אלחוטיות גמישות גדולה יותר ביכולת התגובה לשינויים בתקנים וכן בתנאי השידור והקליטה הקיימים בשטח בשינוי תוכנה בלבד וללא צורך בעדכון חומרה יקר. חברת "קרתאסנס" (CartaSense Ltd) וחברת iWOW מסינגפור תבצענה בדיקת היתכנות עבור מערכת לניהול תגים אלחוטיים ליישומים של הובלה בקירור, בקרה על עדרי-בקר ועוד. "גרין-ויז'ן מערכות בע"מ" (Systems Ltd GreenVision) וחברת Secom מסינגפור תפתחנה פלטפורמה לאיסוף דגימות אוויר אוטומטית, לזיהוי ומעקב אורבאני של חלקיקים (מקורות זיהום) בדגימות אוויר בטכנולוגיה היפר-ספקטראלית בזירות רוויות לחות (כמו סינגפור).

חברת "סולידקאם" (SolidCAM Ltd) וחברת Manusoft מסינגפור תמשכנה בפתוח משותף של מוצר תוכנה חדשני לתכנון וייצור אלקטרודות במכונות CNC ומכונות אירוזיה (שיקוע). בתקופה נוספת זו, תבוצע אינטגרציה עם Autodesk Inventor ותורחב יכולות התכנון האוטומטי והייצור המתקדם של האלקטרודות. לטובת פרויקטים אלו יועסקו 114 מהנדסים וחוקרים בשתי המדינות.

קרן SIIRD הוקמה בשנת 1997 כיוזמה בין לשכת המדען הראשי בישראל לבין ה-EDB בסינגפור שמטרתה קידום, סיוע ותמיכה בפרויקטים תעשייתיים משותפים בין חברות היי-טק מסינגפור ומישראל שיובילו להצלחה מסחרית. מאז הקמתה, אישרה קרן SIIRD 97 פרויקטים משותפים בין חברות ישראליות וסינגפוריות. סך כל תקציבי הפרויקטים עומד על כ-97 מליון דולר.

המדען הראשי, ד"ר אלי אופר ציין כי סינגפור מהווה מדינת יעד חשובה ביותר בכל הנוגע לשיתוף פעולה טכנולוגי ומהווה גשר למדינות דרום מזרח-אסיה. בנוסף הדגיש כי הקרן מתפקדת ביעילות ומסייעת ביצירת קשרים בין חברות ישראליות לסינגפוריות, המחפשות חשיפה בינלאומית ושת"פ טכנולוגי-עסקי. מנהלת הקרן בישראל עו"ד שירלי רפואהחסון מסרה כי תחום המו"פ בסינגפור נמצא כיום בחשיבות עליונה. ניתן למצוא יותר ויותר חברות טכנולוגיות לצד מכוני מחקר מתקדמים המעוניינים לשתף פעולה עם חברות ישראליות מכל התחומים. המועד הבא להגשת פרויקטים לקרן SIIRD הנו 30 ביולי 2009.