"אי קידום התקינה בנושא איסוף פסולת הבנייה מחמיר את המפגע הסביבתי"

כך מתריע פורום חברות המיחזור במכתב לשר הפנים ■ מדי שנה, כשני מיליון טונות של פסולת בנייה מגיעים לאתרים פיראטיים לא מוסדרים ולהשלכה בצידי הדרכים

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

המשרד להגנת הסביבה מעריך כי מדי שנה, כשני מיליון טונות של פסולת בנייה מגיעים לאתרים פיראטיים לא מוסדרים ולהשלכה בצידי הדרכים ובאזורי הטבע של מדינת ישראל. מפגעים אלו גורמים לזיהומי קרקע ומים ופגיעה במגוון הביולוגי הייחודי לארצנו. כך כתב לשר הפנים פורום חברות המיחזור.

עוד נכתב כי לרשויות המקומיות כמעט ואין תפקיד במסלול האיסוף של הפסולת. נכון להיום, וכבר למעלה מחצי שנה, מתעכב משרד הפנים בתקנון התקנות אשר יסדירו את נושא איסוף פסולת הבניין בערים. ועדה בינמשרדית שמונתה ע"י הממשלה לטפל בנושא, סיימה את עבודת בדצמבר 2008, כשהמלצותיה מדגישות את אחריות הרשויות המקומיות לטיפול בפסולת בנייה, ומעמידות לרשותן מקור תקציבי לשם כך.

במכתב לשר הפנים כתב ליעד אורתר, ראש פורום חברות המיחזור: "אי תקנון תקנות גורמת להסרת האחריות החוקית המעשית מעל כתפי הרשויות המקומיות, ולמעבר של הטיפול בפסולת הבנייה המושלכת לשלטון המרכזי, כגון משרדך ומשרדים נוספים". אורתר הוסיף במכתבו כי: "מסיבה שאינה ברורה לנו, פעולה זו של כתיבת התקנות מתעכבת כבר למעלה מחצי שנה! נודה אם אדוני יבחן את הסוגייה ויפעל על מנת לקדם את תקנון התקנות המתאימות. למותר לציין שבכל יום שעובר, טונות רבות של פסולת בניין ממשיכים להיזרק ברחיב הארץ, והמפגע רק הולך וגדל".