עוד אבוטבול נשלח לכלא: "פרנסואה הגדול" נדון ל-22 חודשי מאסר

יום לאחר שבן-דודו "פרנסואה הקטן" נשלח למאסר עולם בגין רצח רענן לוי, ביהמ"ש שולח לכלא פרנוסאה אבוטבול נוסף - הפעם את "פרנסואה הגדול", שהורשע בתקיפת אשתו

יום לאחר שבן-דודו פרנסואה אבוטבול (המכונה "פרנסואה הקטן") נשלח למאסר עולם, שולח בית משפט השלום בתל-אביב פרנוסאה אבוטבול נוסף - הפעם את "פרנסואה הגדול" - לתא המאסר. השופט גזר על "פרנסואה הגדול" 22 חודשי מאסר בפועל ועוד 18 חודשי מאסר על-תנאי לאחר שהורשע בתקיפת אשתו.

בעבר הוטל על אבוטבול מאסר על-תנאי של 18 חודשים שהופעל עכשיו, עם הרשעתו בתקיפת אשתו. העונש ניתן במסגרת הסדר טיעון שנחתם היום (ב') בין התביעה להגנה.

אבוטבול הורשע בתקיפה בנסיבות מחמירות של אשתו ואיומים עליה, בפרשה שהתפוצצה בעקבות האזנות סתר שביצעה היאחב"ל בבתי העסק של המשפחה. בעקבות ההאזנות התגלה כי אשתו של אבוטבול נתונה לאלימות פיזית ומילולית.

אשתו של אבוטבול הסכימה להסדר הטיעון עם בעלה כי לא רצתה שהיא וילדיה יזומנו להעיד בבית המשפט. מדובר בתופעה מוכרת בקרב משפחות העולם התחתון: במשפט של בן-דודו, פרנסואה אבוטבול ("פרנסואה הקטן") נקבעו לא פחות מ-11 עדים עוינים שלא הסכימו לעלות על דוכן העדים.

"מותר לנו לריב - זאת אשתי"

נגד אבוטבול, מי שמזוהה עם משפחות הפשע, הוגש לפני מספר חודשים כתב אישום. הוא נעצר לאחר שמתמלולי שיחות שהוצאו מחקירות היאחב"ל שהתנהלו כנגדו עלה כי הוא תקף את אשתו במתחם המסעדה שבבעלות המשפחה.

כתב האישום כולל 5 עבירות של תקיפה, נזק לרכוש ואיומים. עורכת דינו של אבוטבול, קרן נהרי, הציגה בדיון על מעצרו עד תום ההליכים מקרים קודמים עם עבירות דומות, בהם שוחררו הנאשמים למעצר-בית. לטענתה, אם שמו לא היה אבוטבול - לא היתה מתקבלת בקשת מעצר עד תום ההליכים.

במהלך הדיון ביקש אבוטבול לשאת דברים: "אם לא הייתי פרנסואה אבוטבול, להב 433 לא היו מטפלים בתיק. הפכתם אותי לחיה", אמר. "מותר לנו לריב, זאת אשתי", אמר אבוטבול לשופט לאחר שנעצר. "אנחנו זוג רגיל, וכמו כל זוג גם אנחנו רבים, וזה מותר. אין בזה שום דבר לא חוקי".