הקלק כאן לפגישה עם המשקיע שלך: זירה מקוונת מפגישה יזמים ומשקיעים

שנה לאחר השקת אתר Olimi, יש בו אלפי יזמים, פחות משקיעים וגם מספר עסקאות שיצאו לפועל ■ "בפלטפורמה שלנו יש 5,000 חברים - היזמים הם לא אנשי עסקים, אלא אמנים והם צריכים סיוע"

באופן לא מפתיע, עד היום לא התפתחה זירה אלקטרונית למשקיעים ויזמים בישראל. הגישה הישירה הרווחת והעובדה שכולם מכירים את כולם, כנראה עיכבה את המהלך.

אבל עכשיו, בעידן הפס הרחב, הרשתות החברתיות וה-Web 2.0 - קבוצת Olimi (Online Israeli Minds) אחזקות מבקשת לסייע ליזמים ישראלים למצוא משקיעים ולפתח את השווקים הבינלאומיים באמצעות הזירה שפיתחה.

לפני כשנה היא השיקה רשמית את הזירה. כיום יש באולימי 3,200 יזמים עם תוכניות לסטארט-אפים. מאז ההשקה, כ-30 השקעות בוצעו דרך האתר, ביניהן מצד החברות טכנוספין ו-Sports Events 365.

הדגש בפעילות, אומרת עינת בר-און, מנכ"לית אולימי, הוא על הבאת גורמים מחו"ל להשקיע ביזמים מישראל.

לאחרונה החברה הביאה הנה נציגים של חברת AgriGold ההודית, שמחפשת חברות ישראליות בתחום האנרגיה הירוקה למטרות השקעה. לדברי חגי שטרן, שותף להקמת אולימי, כבר מתנהל מו"מ בין החברה ההודית למספר חברות ישראליות.

שטרן, בעל קשרים ממונפים מחו"ל, היה יו"ר ארגון הסטודנטים היהודים באירופה וכן שותף להקמת לובי ישראלי בפרלמנט האירופי. במישור העסקי הוא הקים חברת ייעוץ, שהתמחתה בשוק של מדינות מזרח אירופה, כמו פולין, רומניה ובולגריה.

"היזמים הם אמנים"

*למה עכשיו צריך זירה כזו?

בר-און: "היום יותר מתמיד אנחנו מרגישים שקשה ליזמים למצוא השקעה ראשונה וגם מתקדמת יותר. מגיעות אלינו מאות פניות של יזמים מידי חודש.

"הפלטפורמה שלנו מאחדת יזמים ומשקיעים. במערכת 5,000 חברים, כאשר מלבד יזמים יש בה 700 אנג'לים וגם נותני שירותים, כמו עורכי דין ורואי חשבון אבל גם יח"צ. היזמים הם לא אנשי עסקים, אלא אמנים והם צריכים סיוע".

*מה עוד אפשר למצוא בזירה?

"שירותים נוספים, כמו למשל הלוואה של עד עשרת אלפים דולר, כשמישהו נתקע, או לצורך רישום פטנט. ההלוואה היא מול נותן שירות שחבר בזירה".

לדברי בר-און, אולימי היא חברה עסקית לכל דבר. "היזמים עושים אצלנו מנוי, שעולה 250 שקל לחצי שנה ו-450 שקל לשנה שלמה.כך הם יכולים לפגוש משקיעים פוטנציאליים ונותני שירות אחרים בתחום.

"אנחנו רוצים להיות סוג של מסייע ליזמים בכל מה שהם לא חזקים בו. בעסקאות שאנחנו מעורבים בהן, אנחנו מקבלים נתח אקוויטי בחברה שמקבלת את ההשקעה".

*מה היקף ההשקעות שמתבצעות דרך האתר?

"רוב הגיוסים נעשו בסכומים שלא עלו על מאות אלפי דולרים למיזמים בתחילת דרכם. אבל יש במאגר חברות בכל השלבים וטווח ההשקעה שהמשקיעים מוכנים לבחון הוא בין 100 אלף דולר ל-10 מיליון דולר".

*המשקיעים גם משקיעים, או רק רשומים?

"יש משקיע בזירה, שבשנה האחרונה ביצע שלוש השקעות בהיקף כולל של 5 מיליון דולר בחברות ישראליות. במאגר יש לא רק משקיעים זרים אלא גם ישראלים, כמו למשל יעקב אנגל, דניאל רקנאטי ויוסי דה-לוי".

*איך קרנות ההון סיכון מתנהגות אליכם?

"הן סייעו לנו לעצב את המערכת, כי הן מכירות את המחסור בזירה שמאגדת מיזמים בשלב ה-Pre-Seed".