מיסז'ניקוב: "ישראל משווקת רק ע"י ים, שמש ובר רפאלי"

שר התיירות, בכנס של לשכת רואי החשבון באילת: "אנחנו מוכרים את ישראל לעולם בצורה לא נכונה - חייבים להתמקד בשיווק המקומות הקדושים"

"העלאת המע"מ צפויה לפגוע בענף התיירות", אמר היום שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, בכנס של לשכת רואי החשבון באילת, והוסיף זווית נוספת לדיון על המע"מ שהתנהל היום. "הייתי בחו"ל וראיתי שהתחילו לבטל חבילות טיול לארץ, ומעבר לירידה בכמות התיירים יש לזה אפקט מצטבר, כיוון שנוצרה ציפייה להעלאה ויש סימן שאלה איפה זה ייעצר". אמר.

"הממשלה צריכה להתמודד עם שני אתגרים: גירעון ואבטלה, ובתיירות יש את המענה לשני האתגרים הללו. בשנת 2008 עמדה התרומה של התיירות על 25 מיליארד שקל לתמ"ג של ישראל . זה הענף היחיד המפרנס אזורים שלמים בפריפריה. כל תוספת של 100 אלף תיירים היא תוספת של 200 מיליון שקל למשק ו-4000 עובדים". הוסיף שר התיירות.

כמו-כן הוסיף השר כי העלאת המע"מ תוריד את התל"ג ותצמצם את כמות המעסיקים במשק. "האם זה נכון בתקופה הזו, בענף שמספק כל כך הרבה מקומות עבודה, להטיל על זה מע"מ? הדברים הללו לא נלקחים בחשבון, ואני אנסה לבטל את הגזירה הזו", הוסיף.

מיסז'ניקוב גם דיבר על התיירות בישראל. "הייתי בחו"ל בתקופה שלפני המשבר הכלכלי, ושאלתי אנשים איפה הם נופשים. כששאלתי את אלו שענו לי שהם נופשים באזור ים סוף היכן בדיוק, הם ענו בסודן, בשארם א-שייח ועוד. לגבי אילת הם אמרו שהמקום יקר ולא שירותי. וכאן הבעיה הגדולה שלנו רצועת החוף שלנו קטנה, ולכן עלות הקרקע גבוהה. באילת יש רק קילומטר אחד של צלילה, כשבמקומות אחרים יש 17 קילומטר, ולכן אי אפשר לנצל את מדינת ישראל כמו שמנצלים את טורקיה", אומר השר. "ואיך אנחנו מוכרים את מדינת ישראל?" שואל מיסז'ניקוב. "ים, שמש ובר רפאלי".

"את ארץ ישראל צריך למכור כארץ הקודש", מציג שר התיירות החדש את משנתו. "אין אחד שלא רוצה להיות במקומות הקדושים לפחות פעם אחת. הייתי האחראי על ביקור האפיפיור בארץ. איתו הגיעו 15 אלף צליינים, ואנחנו צריכים להגיד לכל השאר: האפיפיור כבר היה כאן מה איתכם? לכן התחלנו למקד את השיווק בתחומים האלה" מסביר מיסז'ניקוב. "מעבר לכך בביקור האפיפיור פיתחנו תשתיות, שנשארות כאן גם אחרי שהוא נסע, וזאת בניגוד לשנת 2000 בה הרסנו את מה שנבנה לצורך ביקור האפיפיור הקודם".