עבר בקריאה ראשונה: פיצוי לכל נוסע על המתנה בנתב"ג

כך דווח בגלי צה"ל ■ הצעת החוק תחייב כל חברת תעופה שממריאה מהארץ לפצות את נוסעיה בסכום של 1,500 עד 3,500 שקל במקרה של איחור משמעותי או ביטול הטיסה ■ גובה הפיצוי ייקבע לפי מרחק היעד

רבים מכירים את ההרגשה שיש אחרי שעוברים כבר את כל הבדיקות, מסתכלים במסכים בנתב"ג ומגלים שהטיסה מאחרת בכמה שעות. בקרוב לאיחורים הללו יהיה גם מחיר: ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק, שתחייב את חברות התעופה לפצות את הנוסעים בין 1,500 ל-3,500 שקל במקרה של איחור משמעותי או ביטול הטיסה - כך לפי אתר גלי צה"ל.

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אמש (ב') לקריאה ראשונה הצעת חוק שתחייב כל חברת תעופה שממריאה מהארץ לפצות את נוסעיה על עיכוב או ביטול הטיסה.

אז כמה כסף חברות התעופה יצטרכו לשלם? גובה הפיצוי ייקבע לפי מרחק היעד. אם תכננתם קפיצה קצרה לטורקיה או יוון, למשל, מרחק של עד 1,500 קילומטרים - תפוצו ב-1,250שקל. אם התעכבתם בדרך לאירופה, למגדל אייפל או הביג בן, תקבלו מחברת התעופה פיצוי של 2,500 שקל. ואם נתקעתם בשדה לפני טיסה ארוכה ליפן או ארצות-הברית - יעמוד הפיצוי על 3,500 שקל.

"מטרת החוק היא לחסל את התופעה הזאת שאנחנו רואים בנתב"ג", אומר יוזם החוק, חבר הכנסת אחמד טיבי. "פשוט החלטתי באמצעות ההצעה לאמץ את התקנה האירופאית שקיימת כבר 6 שנים, וגרמה להעלאת רמת הדיוק בזמני טיסה, בשל העובדה שהיא מחייבת את החברות לפצות את הנוסעים על המקום לפי המרחק".

טיבי יצטרך עכשיו לעמוד בפני הצבעות במליאה ובוועדות הכנסת כדי להביא את החוק לידי אישור. בזכות תמיכת וועדת השרים אמש המהלך אמור להיות פשוט, ולבסוף לגרום לחברות התעופה בחו"ל להבין כי עיכוב בזמן הטיול שלכם עלול לעלות להם הרבה כסף.

"המתנו בשדה-התעופה 27 שעות"

"הטיסה איחרה ב-4 שעות, אבל זה לא בידיים שלנו אז מה אפשר לעשות", סיפרה נוסעת בנתב"ג. עבור משפחה אחרת הסיוט היה גרוע יותר: "הטיסה התעכבה 27 שעות - זה היה טראומתי. היינו בטיול בת-מצווה של שתי הבנות שלי, לפני ערב חג שני של פסח, סיפור מאוד קשה".

הנוסעים המתוסכלים מנסים להבהיר כי הכסף דווקא אינו משחק תפקיד, וכי כל רצונם הוא לצאת אל חופשתם בזמן וללא תקלות: "אני לא זוכרת את הכסף, אני זוכרת את ההמתנה הארוכה בשדה-התעופה. אתה לוקח איתך זכרונות לא כסף".