בניגוד לדיווחים: KCPS לא תעלה את הצעת הרכש לגילת

הקרן מציעה לרכוש 5% ממניות גילת ב-3.65 דולר למניה, הנמוך בכ-23% ממחיר הנעילה אמש בוול סטריט ■ ההצעה תפוג ביום ה' הקרוב

קרן KCPS הודיעה היום (ג') כי היא אינה מתכוונת להעלות את הצעת הרכש שלה ל-5% ממניותיה של גילת , הצעה שתפוג ביום ה' הקרוב. זאת, בתגובה לדיווחים בעיתונות, לפיהם היא מתכננת לעשות כן.

לפני כחודש, הציעה הקרן, שקשורה לבעלת השליטה בגילת, קרן יורק, לרכוש 5% ממניות גילת ב-3.65 דולר למניה, הנמוך בכ-23% ממחיר הנעילה אמש בוול סטריט. דירקטוריון גילת נמנע מלחוות דעה בנוגע להצעת הרכש.

אז מי היא KCPS, הלוטשת עיניים לעבר גילת? ובכן, מדובר בשותפות פרטית אשר הוקמה ב-2006 במטרה להשקיע בחברות ישראליות בלבד, או בחברות שאינן ישראליות אך בעלות זיקה רבה לישראל. נציין שקרן יורק, שהוזכרה לעיל, מחזיקה בלמעלה מ-35% מ-KCPS, כשותפה מוגבלת בקרן שאינה מקבלת החלטות. ההחלטה להשקיע בגילת התקבלה אמנם על ידי KCPS, אך קרן יורק, כמחזיקת מניות גדולה בגילת, תיהנה מהסכם הצבעה משותף עם KCPS במידה שהצעת הרכש אכן תיענה על ידי המשקיעים. אם כי, לפי הערכות, ההיענות תיה נמוכה במחיר המוצע.

גילת נמצאת בעיצומו של סכסוך משפטי מול קבוצת גלקטיק אחזקות, אשר הייתה אמורה לרכוש את גילת תמורת 475 מיליון דולר, אך העסקה התפוצצה בקיץ האחרון. קבוצת הרוכשים כללה את מבטח שמיר שבבעלות מאיר שמיר, קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית גורס, חברות פרטיות שבשליטת רועי בן ימי, עמי לוסטיג ואיתן סטיבה, בעלי קבוצת L.R; וחברת DGB שבבעלות מנכ"ל וריפון, דאגלס ברג'רון. גילת תובעת את קבוצת הרוכשים בסכום של 47 מיליון דולר בטענה שזו נקלעה לקשיי מימון ולכן ביטלה את העסקה. נמסר כי הצדדים פנו לגישור.