דויטשה בנק מוריד את מחיר היעד לנייס בשל המצב הכלכלי

האנליסט טום ארנסט: "הסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית, אשר תמשיך ללחוץ על הצמיחה בהכנסות וברווחים בהמשך השנה ולתוך 2010"

בנק ההשקעות דויטשה בנק מוריד את מחיר היעד למניית נייס , וזאת בשל החשש מסביבה מאקרו-כלכלית קשה שתפגע בהכנסות ורווחי החברה בחודשים הקרובים. האנליסט טום ארנסט מותיר את המלצתו לנייס על "החזק", אולם את מחיר היעד הוא מוריד ל-21 דולר למניה, נמוך בכ-6.5% ממחיר השוק של המניה.

"צבר ההזמנות של החברה לשני הרבעונים הקרובים מספק עידוד, אך אנו נוקטים בגישה שמרנית בסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית, אשר תמשיך ללחוץ על הצמיחה בהכנסות וברווחים בהמשך השנה ולתוך 2010", אומר ארנסט.

האנליסט מוריד את תחזיות הרווח של נייס לשנתיים הקרובות. מחיר היעד שלו מתבסס על רווח של 1.65 למניה בשנת 2010, וכן על צמיחה של 12% בשנים 2010-2015.

ארנסט מפרט את הסיכונים לחברה: "אימוץ איטי של הטכנולוגיה של נייס, חשיפתה של החברה למגזר הפיננסי וכן הסביבה המאקרו-כלכלית". עם זאת, הוא מציין כי מיזוגים ורכישות עשויים לחזק את מעמדה של נייס בשוק, וגם הטמעה מהירה יותר של מוצרי חברת אקטימייז, החברה הבת של נייס, יכולים לסייע לחברה.

גורם הבולט בהיעדרו בסקירה של דויטשה בנק הינו עזיבתו של מנכ"ל החברה, אשר יסיים את תפקידו בחברה ויכהן כמנכ"ל האוצר במקומו של ירום אריאב. בדויטשה בנק בוחרים שלא להתייחס לנושא כיוון שהחברה טרם הוציאה הודעה רשמית המודיעה על עזיבתו של שני.