קמן רכשה חברה להפצת דלק בארה"ב תמורת כ-13 מ' ש'

העסקה בוצעה באמצעות חברת הבת אמפייר פטרוליום ■ החברה הנרכשת, S&S, עוסקת בהפצת דלקים בארה"ב, ובשנת 2008 הסתכמו הכנסותיה בכ-106.5 מיליון דולר

קבוצת קמן אחזקות , שבשליטת רוני אלרואי, מרחיבה את פעילותה בתחום הדלק בארה"ב. חברת ישאל, שבשליטת קמן, הודיעה היום כי חברת הבת, אמפייר פטרוליום, השלימה את רכישת מלוא הבעלות והשליטה בחברת Company Inc S&S Oil תמורת כ-11 מיליון שקל (כ-2.85 מיליון דולר). בנוסף, אמפייר תשקיע סך של 2.3 מיליון שקל (כ-600 אלף דולר) בהון חוזר של S&S.

S&S עוסקת בהפצת דלק בארה"ב, בעיקר עבור חברת הענק הבינלאומית BP, תחת שם המותג שלה, "Mansel Oil", בחוזים ארוכי טווח, ופועלת במדינות טנסי, מיסיסיפי וארקנסו. החברה מפיצה דלקים לכ-79 מיקומים שונים, מתוכם כ-12 מיקומים על בסיס קונסיגנציה. היקף המכירות של S&S מסתכם בכ-45 מיליון גלונים בשנה. בשנת 2008 הסתכמו מכירות החברה בכ-106.5 מיליון דולר, לעומת כ-91.5 מיליון דולר בשנת 2007. הרווח התפעולי של S&S לפני פחת (EBITDA), לאחר התאמות, הסתכם בכל אחת מהשנים 2007 ו-2008 בכ-1 מליון דולר.

נזכיר, כי באוקטובר 2007 נכנס חברת ישאל, מקבוצת קמן, לתחום האנרגיה בארה"ב כאשר חתמה על הסכם לרכישת 50% מחברת אמפייר פטרוליום, המתמחה בהפצת דלקים בשוק האמריקני באזור החוף המזרחי של ארה"ב. בישאל מציינים, כי רכישת S&S כעת מתבצעת בהתאם לתכנית הקבוצה להרחבת פעילותה בתחום הדלק בארה"ב באמצעות מיזוגים ורכישות של חברות ופעילויות בתחום.

ערן סער, מנכ"ל ישאל וסמנכ"ל הכספים של קמן אחזקות, אמר היום: "קמן וחברת הבת ישאל ממשיכות להרחיב את פעילותן בשוק האמריקני בכלל, ובשוק האנרגיה והדלקים בפרט. העסקה הנוכחית מרחיבה באופן משמעותי את נוכחותה של אמפייר פטרוטליום בשווקי היעד שלה ומגדילה את המכירות לרמה של למעלה מ-90 מיליון גלונים בשנה, ובכך מבטיחה לאמפייר תזרים מזומנים קבוע לשנים רבות. אנו ממשיכים לבחון עסקאות נוספות בארה"ב ובאירופה כדי להעמיק את חדירתה של קמן לשווקים הבינלאומיים בתחומי פעילותה השונים".

הרכישה הנוכחית מתבצעת כשבוע לאחר רכישה נוספת עליה דיווחה קמן, ושבוצעה באמצעות חברת מנדלסון-ש.בר. האחרונה רכשה יחד עם שותפים קווי ייצור ומלאי של חברת פלעד, הפועלת בתחום מוצרי המים והצנרת, תמורת כ-5.6 מיליון שקל.