"לכלול את נושא הגנת הסביבה בפרס ישראל"

לדעת השר גלעד ארדן, הענקת הפרס בתחום הסביבה תתרום לחיזוק ההכרה הציבורית בחשיבות הנושא ולקידום הטיפול בו על-ידי הסקטורים השונים

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

לקראת יום העצמאות הבא, השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, פנה לשר החינוך, גדעון סער, בבקשה לכלול את נושא איכות הסביבה במסגרת הקטגוריות השונות להענקת פרס ישראל.

במכתבו מציין ארדן כי תחום הגנת הסביבה הפך בשנים האחרונות למרכזי והוא משפיע על איכות חייו של כל אזרח בישראל. לדברי ארדן, התחום מאופיין בכך שהוא מושפע מפעילותן של קבוצות רבות בחברה הישראלית, ביניהן סקטור התעשייה, הסקטור הפיננסי, המגזר החקלאי, רשויות מקומיות ומשרדי הממשלה.

לדעת השר ארדן, הענקת פרס ישראל בתחום הסביבה תתרום משמעותית לחיזוק ההכרה הציבורית בחשיבות הנושא ולקידום הטיפול בו על ידי הסקטורים השונים. בפנייתו הוסיף ארדן כי בעת ייסוד מפעל פרס ישראל בשנת 1953, תחום הסביבה כתחום מדעי וציבורי לא היה קיים וכיוון שכך, לא נכלל בקטגוריות ובתחומים בהם מוענקים פרסים.

ארדן מציע לכלול את נושא איכות הסביבה במסגרת קטגוריית "מדעי החיים ומדעים מדויקים", או לקבוע קטגוריה נפרדת לנושא, או לשלבו בדרך אחרת שתיתן ביטוי הולם לחשיבות הנושא עבור אזרחי ישראל.