מרדית' וויטני משדרגת המלצה לגולדמן זאקס

בעקבות פרסום ההמלצה: החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עברו לעליות של 0.6% ■ גם בבורסה בת"א מניות הבנקים קופצות ■ גולדמן זקאס יפרסם את דו"חות הרבעון השני מחר

מרדית וויטני, האנליסטית שניבאה את המשבר במערכת הבנקאות בארה"ב וחזתה את מחיקות העתק של המוסדות הפיננסים, אמרה בראיון לרשת הטלוויזיה CNBC כי בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שמפרסם מחר (ג') את הדו"חות הכספיים לרבעון השני, צפוי להציג הכנסות "עצומות" מעסקי הסחורות, המט"ח והייעוץ החשבונאי. "גולדמן יפתיע לטובה", אמרה וויטני.

בעקבות פרסום ההמלצה: החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עברו לעליות של 0.6%.

וויטני עדכנה מעלה את המלצתה למניית גולדמן זאקס ל"קנייה" מ"נייטרלי". זאת הפעם הראשונה שוויטני מעניקה המלצת "קנייה" כלשהי מאז שעזבה את אופנהיימר והקימה בית השקעות משלה, ובכלל - זו הפעם הראשונה מזה חודשים רבים שהיא משגרת התבטאות חיובית הקשורה למגזר הבנקאות בארה"ב, ומכאן התלהבות המשקיעים. וויטני העניקה למניית גודלמן זאקס מחיר יעד של 186 דולר - 31.1% מעל מחיר הנעילה של המניה ביום שישי בוול סטריט.

מניית גולדמן זאקס, שטיפסה ב-68% מאז תחילת השנה, ננעלה בשבוע שעבר על מחיר של 141.87 דולר למניה.

גולדמן זאקס צפויה לדווח מחר על הרווח הגדול ביותר מאז 2007. רווחי החברה צפויים להסתכם ב-2.2 מיליארד דולר, או 3.57 דולר למניה, ברבעון השני של 2009.

בשנת 2007 הצליחה וויטני לחזות שסיטיגרופ יחתוך את הדבידנדים שהוא מחלק והביאה לירידה החדה ביותר במחיר המניה מאז ספטמבר 2002. באותו יום נפלה וול סטריט בחדות, והאנליסטית ספגה ביקורות רבות מצד גורמים בוול סטריט, אולם ברבות הימים התברר כי תחזיותיה התממשו.