אירופה סגרה בעליות: פוטסי הוסיף 0.9%; ניפסון דיגיטל זינקה בעוד 48%

מדד דאקס עלה ב-1.3% ■מדד המחירים לצרכן בבריטניה ירד לקצב שנתי של 1.8% ביוני - בהתאם לתחזיות ■ סקר אמון המשקיעים ZEW של גרמניה ירד ביולי בפעם הראשונה מאז אוקטובר 2008

המדדים המובילים באירופה נסגרו בעליות שערים בהמשך לעליות החדות הבוקר באסיה, והפתיחה המתונה בארה"ב ובהובלת מניות הבנקים והמתכות. ענף האנרגיה מרכז עניין לאחר שקרטל אופ"ק העריך כי הביקוש העולמי לנפט יגדל ב-500 אלף חביות ליום בשנת 2010.

בורסת פרנקפורט נסחרה בעליות על אף שסקר אמון המשקיעים ZEW ירד במפתיע ביולי, בפעם הראשונה מאז אוקטובר 2008. ה-ZEW נוטה להקדים את המגמות הנוכחיות בשוק להתוות את המסלול העתידי של האירו. ה-ZEW החל לצנוח בתחילת 2006 ומיצה את מגמת הירידה ביולי 2008.

בורסת לונדון נסחרה בטריטוריה החיובית על רקע האטת שיעור האינפלציה ולאור עלייה במחירות הקמעונאיות בבריטניה במהלך חודש יוני ולאחר שמחירי הבתים ירדו בקצב האיטי ביותר מזה כשנתיים. בנוסף, שני סקרים בבריטניה הצביעו על כך ש"הרע מכל במשבר הפיננסי הנוכחי נמצא כבר מאחורינו". ברקע, שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, עורך ביקור בבריטניה, כשהוא נפגש עם שר האוצר הבריטי, אליסטיר דרלינג, ונגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, ודן איתם בדרכים ליציאה מהמשבר הפיננסי העולמי שפגע קשות בארה"ב ובריטניה.

בדו"ח האינפלציה האחרון שלו הכיר הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) בכך ש"האינפלציה צפויה לצנוח מתחת ליעד 2% במהלך השנה הנוכחית", כפי שאכן קרה.הבנק ממשיך עם זאת להחזיק בדעה כי אין צורך בשינוי של המדיניות המוניטארית. לשכת המסחר הבריטית מפצירה עם זאת ב-BOE להרחיב את תוכנית רכישת הנכסים שלו ב-25 מיליארד ליש"ט באומרה כי הצמיחה הכלכלית "רחוקה מלהיות מובטחת".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי הקריאה להרחבת הצעדים הכמותיים נשמעה גם מצד מועצת הצללים למדיניות מוניטארית, קבוצת כלכלנים עצמאית אשר מתכנסת במכון לעניינים כלכליים. הפער שבין התחזיות הכלכליות ניכר היטב: בעוד שקרן המטבע הבינלאומית (IMF) צופה כי הכלכלה הבריטית תתרחב ב-0.2%, צופה סקר כלכלנים שנערך על ידי בלומברג, עלייה של 0.9% בעוד ארגון המדינות המפותחות (ה-OECD) צופה לקיפאון בצמיחה בשנת 2010.

הפוטסי עלה ב-0.9% ■ הדאקס הוסיף 1.3% ■ הקאק טיפס ב-1%

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.06% ל-1.3983 אירו לדולר והליש"ט מוסיפה 0.49% ל-1.6307 דולר.

בזירת המאקרו

סקר אמון המשקיעים ZEW של גרמניה ירד ביולי בפעם הראשונה מאז אוקטובר 2008. סקר ZEW ירד ל-39.5 נקודות ביולי מ-44.8 נקודות ביוני. ה-ZEW נוטה להקדים את המגמות הנוכחיות בשוק להתוות את המסלול העתידי של האירו. ה-ZEW החל לצנוח בתחילת 2006 ומיצה את מגמת הירידה ביולי 2008.

המכירות הקמעונאיות בבריטניה של מוצרים מאותו סוג עלו ב-1.4% בחודש שעבר לאחר ירידה של 0.8% במאי. המכירות הקמעונאיות הכוללות עלו ב-3.2%, במונחים שנתיים, לאחר עלייה של 0.8% בלבד במאי.

מדד המחירים לצרכן בבריטניה ירד לקצב שנתי של 1.8% ביוני - בהתאם לתחזיות. מדובר בפעם הראשונה מאז ספטמבר 2007 בה ירדו המחירים מתחת ליעד האינפלציה של הבנק של אנגליה (2%). מדד המחירים ליצרן צנח בשבוע שעבר בשיעור גבוה מכפי שצפו הכלכלנים, ירידת מדד המחרים ליצרן עשויה לאותת על ירידה משמעותית מהצפוי של מדד המחירים לצרכן. מדד מחירי הבתים של DCLG צפוי להציג ירידה של 12.6% במחירי הנכסים בבריטניה, הירידה הקטנה ביותר בערך הנכסים על פי מדד זה מאז פברואר.

מניות בכותרות

ענקית התקשורת וודאפון ריכזה עניין לאחר ש-UBS העריך כי הכנסות החברה ירדו ב-5.5%. הבנק השוויצרי עדכן מטה את המלצתו למניית וודאפון ל"נייטרלי" מ"קנייה".

יצרנית הבירה קרלסברג (סימול: CARLB.CO) , הבעלים של מבשלת הבירה בלטיקה, נפגעה מהיחלשות הרובל. כך לפי היומון הפיננסי Borsen.

ענקית הכרייה ריו טינטו ריכזה עניין לאחר שממשלת אוסטרליה דרשה מסין לשחרר את ארבעה עובדים שנעצרו על ידי השלטונות בסין בחשד לביצוע עברות של ריגול תעשייתי.

מניות הבנקים, HSBC , ברקליס , BNP פריבה וקרדיט סוויס מרכזות עניין לקראת פרסום דו"חות גולדמן זאקס ולאחר שמרדית' וויטני העניקה אתמול המלצת "קנייה" למניית גולדמן .

מניות הכרייה והאנרגיה, BHP ביליטון , אקסטרטה ורויאל דאץ' של ריכזו עניין על רקע עליית מחיר הנפט שנסחר מעל רף 61 הדולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ישראליות באירופה

ליוורמור השקעות דיווחה כי נכון ל-13 ליולי, קבוצת ההשקעות בריסטול החזיקה ב-22,926,426 מניות של החברה המשקפים 7.85% מסך כל המניות של ליוורמור. ליוורמור רכשה 3 מיליון מניות ב-10 ליולי במחיר ממוצע של 17 פני למניה.

טליט תקשורת דיווחה כי הנפיקה בהצלחה 1.5 מיליון מניות רגילות לטובת חברת Boostt במחיר של 29 פני למניה. החברה מקווה לקבל 44 פני למניה ב-17 לאוגוסט. לאחר ביצוע העסקה, החברה הרוכשת תחזיק ב-3.3% מסך כל המניות של טליט.

ניפסון דיגיטל ממשיכה לעלות בחדות בלונדון. החברה דיווחה ביום שישי כי בית המשפט בצרפת אישר את הסדר הנושים של החטיבה הצרפתית, ניפסון SaS, בכפוף להתמדה בתשלומי הסדר החוב לנושה המרכזי של החברה הבת.