סקר של "בלומברג": סין צמחה ב-7.8% ברבעון השני

[למדור שוקי עולם] זאת לאור שיא בהיקף ההלוואות וזינוק בהשקעות ■ קרדיט סוויס: "סין תהיה הראשונה מבין המדינות הגדולות שתוכיח בוודאות כי היא התאוששה מהמשבר הפיננסי"

סקר של סוכנות הידיעות "בלומברג" שנערך בקרב 20 כלכלנים מצביע על כך שהכלכלה הסינית צמחה ב-7.8% ברבעון השני לאור שיא בהיקף ההלוואות וזינוק בהשקעות. נראה כי חבילת התמריצים של סין בת 4 טריליון היואן (586 מיליארד דולר), ההקלה בתנאי ההלוואה לבנקים, ועלייה בצריכה המקומית תרמו להתאוששות הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, מהמשבר הפיננסי החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

"סין תהיה הראשונה מבין המדינות הגדולות שתוכיח בוודאות כי היא התאוששה מהמשבר הפיננסי", אמר טאו דונג, הכלכלן הראשי לענייני אסיה בקרדיט סוויס. "קובעי המדיניות הכלכלית ישתמשו במכירות אג"ח, הגבלות על הבנקים, ורגולציה בענף ההלוואות על מנת לכוון את המדינות המוניטרית", הוסיף האנליסט של קרדיט סוויס.

נזכיר כי ברבעון הראשון של 2009, הכלכלה הסינית צמחה ב-6.1% - קצב הצמיחה האיטי ביותר מזה כעשור. קסיאה בין, העומד בראש המחקר הפיננסי במכון הלאומי לפיתוח אמר כי הבנק המרכזי של סין (PBOC) צריך לשלוט באינפלציה באמצעות בלימת היקף ההלוואות. זאת לאחר שהיקף ההלוואות החדשות בסין זינקו פי חמש ביוני, לאור התאוששות שוק האשראי בסין.

עוד בזירה האסייתית: נתוני הצמיחה של סינגפור לרבעון השני הצביעו על גידול רבעוני של 20.4%, במונחים מתואמים עונתית, זאת לעומת נסיגה של 12.7% ברבעון הראשון. אנליסטים בסקר של דאו ג'ונס חזו צמיחה רבעונים של 14.4%. כמו כן, ממשלת סינגפור עדכנה את תחזית הצמיחה של שנת 2009 להתכווצות של בין 4% ל-6% לעומת נסיגה של 6% עד 9% בתחזית הקודמת.