עתודות המט"ח של סין עברו לראשונה את רף 2 טריליון הדולר

[למדור שוקי עולם] הבנק המרכזי של סין הודיע כי עתודות המט"ח גדלו ב-178 מיליארד דולר ברבעון השני ל-2.132 טריליון דולר. זאת לעומת גידול של 7.7 מיליארד ד' בלבד ברבעון הראשון

עתודות המט"ח של סין עברו בפעם הראשונה אי פעם את רף 2 טריליון הדולר, לאור עליית ביטחון המשקיעים הזרים כי הכלכלה השלישית בגודלה בעולם ומנוע הצמיחה החזק ביותר במזרח מתאושש במהירות מהמשבר הפיננסי העולמי.

הבנק העולמי, קרן המטבע הבינלאומית (IMF), סטנדרד צ'רטרד ו-BNP פריבה שידרגו כולם את תחזית הצמיחה של סין לאור הצחלתה של חבילת התמריצים בת 568 מיליארד הדולר, גידול בצריכה הפרטית, והתרחבות הרפורמות הפיננסיות.

הבנק המרכזי של סין (PBOC) הודיע היום כי עתודות המט"ח של סין, הגדולות ביותר בעולם, גדלו ב-178 מיליארד דולר ברבעון השני ל-2.132 טריליון דולר. זאת לעומת גידול של 7.7 מיליארד דולר בלבד ברבעון הראשון.

הגידול בעתודות המט"ח של סין מבליט את חששותיהם של קובעי המדיניות הכלכלית בסין מפני ירידת ערך אג"ח הממשליות של ארה"ב אותן סין מחזיקה ואשר עומדות כעת על 763.5 מיליארד דולר. זאת לאחר שממשלת ארה"ב מכרה אג"ח בהיקפי שי כדי לממן את תוכניות החילוץ והתמריצים השונות.

מדד שנחאי המשולב טיפס ב-74% מאז תחילת השנה לאור השקעות והלוואות ענק ועל אף ירידה נמשכת ביצוא. מדד פוטסי שינחואה 25 .