מדד המחירים לצרכן באירופה ירד לראשונה מאז 1996

ב-16 מדינות האיחוד האירופי נרשמה ירידה של 0.1% במדד המחירים לצרכן ביוני ■ מספר התביעות לדמי אבטלה בבריטניה בשיא של 12 שנה אך, חלה התמתנות בקצב העלייה

היום פורסמו שני נתונים מאקרו כלכליים מרכזיים בבריטניה ובגוש האירופי. לראשונה נרשמה ירידה במדד המחירים לצרכן באיחוד האירופי ובריטניה נרשמה העליה המתונה ביותר במהלך השנה האחרונה במספר התביעות לדמי אבטלה, עם כי מדובר בעלייה לשיא של 12 שנה.

כאמור, ב-16 מדינות האיחוד האירופי נרשמה ירידה של 0.1% במדד המחירים לצרכן ביוני ביחס לרמתו בתקופה המקבילה אשתקד, זוהי הירידה הראשונה שנרשמה בנתון זה מאז החל הנתון להתפרסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באירופה ב-1996.

מחירי האנרגיה ירדו ביוני בשיעור של כ-11.8% לעומת הרמה בשנה שעברה ומחירי המזון ירדו ב-0.2%. גם ההעלייה באבטלה הביאה לצימצום הוצאות משקי הבית ביבשת.

"בשנתיים הקרובות האינפלציה לא מהווה סיכון בגוש האירופי או בארה"ב מאחר ןהמחירים יורדים בשל המיתון המתמשך" אמר מרטין ואן וליט מ-ING באמסטרדם.

בבריטניה פורסם היום כי מספר התביעות לדמי אבטלה עלו ביוני בשיעור המתון ביותר מזה שנה אך המספר מהווה שיא של 12 השנה האחרונות. ההתמתנות מרמזת על כך שהרע מכל במיתון הנוכחי כבר מאחורינו. מספר התביעות לדמי אבטלה עלו ב-23,800 לעומת מאי והסתכם במספר שיא של 1.56 מיליון איש. הנתון היה נמוך מההערכות הממוצעות שצפו לעלייה של 41,300 במספר התביעות.

בבורסות אירופה נרשמות היום עליות שערים של כ-1.5% בהמשך לעליות שנרשמו בהן אמש.